דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אשרת כניסה לעולם הנצחי מעולם בן מוות

אשרת כניסה לעולם הנצחי מעולם בן מוות

אפילו ברמת החומר אנחנו יכולים לזהות כוחות מסוימים רק על ידי הפעולה שלהם. באופן כללי, יש לפנינו מגוון עצום של תופעות, אבל אנחנו בהדרגה לומדים להכיר בעובדה שבהן פועל כוח אחד – רצון לקבל. וכדי להגיע אפילו לתובנה הראשונית הזאת נדרש זמן רב.

לאחר מכן אנחנו נגלה שהרצון לקבל בעצמו הוא סטאטי, שזה רק "חומר", ומה שמניע, מפעיל אותו זה הרצון להשפיע. אבל זה יתגלה כבר במדרגה הבאה…

איך נוצרה האנרגיה שמפעילה את כל היקום ומניעה את כל התהליכים? מהיכן פרץ כאן הניצוץ שגרם ל"מפץ הגדול"? אנחנו לא מבינים את זה, אבל הניצוץ הזה יצר את כל החומר ומפעיל את היקום כולו, ואנחנו רק מנסים להתקרב למסתורין שלו.

אנחנו לא מרגישים את האנרגיה, אלא רק מגלים את התוצאות של ההשפעה שלה. פיזיקאים מגלים תופעות רקע שונות, אבל זה רק "הֵדים". אנחנו עדיין קטנים במחקרים כאלה.

על פי חכמת הקבלה, האנרגיה הזו זה הרצון לקבל שאנו מכנים "חומר". לפיכך, "חומר", זה לא חומר גלם, אלא דווקא אנרגיה שבאמצעותה מתקיימים כל התהליכים של העולם שלנו. הם נובעים מהרצון האגואיסטי ומתרחשים במידות וצורות שונות. אגו קטן יכול רק למשוך את המילוי, ואגו גדול כבר מבצע מגוון רחב של פעולות כדי להשיג יותר. ברמה הבאה האגו רודף אחרי המילוי ובולע אותו. ולבסוף, האדם מעלה את המילוי העצמי ל"גובה" חדש…

אולם בכל מקרה, אנחנו סגורים ב"בועה" של הרצון ולא יכולים לצאת ממנה כדי במקצת להסתכל על עצמינו ועל העולם שאנו תופסים מהצד. אפילו המחשבות על זה והניסיונות של הפסיכולוגים לחקור את הרצון, זה גם חלק ממנו. לכן כל המחקר שלנו הוא סובייקטיבי ופגום בבסיסו. כאן טמון הגבול של כל המדעים.

אין זה מקרה, שבעל הסולם שמח שהוא נולד בימים שבהם כבר היה אפשר לדבר על זה. כי אחרת נשלל מהאנשים חופש הבחירה והם סובלים מדור לדור. דרוש זמן רב כדי שהם סוף סוף ישכילו ואנחנו נוכל להיפגש עימם בתפיסת העולם.

הרי, מצד אחד, המקובלים יכולים לרדת לעולם ולהתאים אליו את ההסבר שלהם, ומצד שני, האנושות יכולה לעלות ביכולת שלה להבין את המסר שלהם. כך שני הצדדים התקרבו מכיוונים שונים עד שלבסוף הם נפגשו בשלב מסוים, שנסמן אותו כשנת 1995.

מאותו הזמן, ניתן לדבר בגלוי על חכמת הקבלה, משום שכבר קיים המינוח, ישנם ספרים, קיימות כל האפשרויות שהתגלו מאז ימיו של האר"י מתקופת הרנסנס.

heb_o_rav_bs-kabbala-ve-mahuta_2013-12-05_lesson_pic03

היום, אכן נוצר מצב מיוחד שבו אפשר ללא חשש לגלות לאנשים חלקים מסוימים של חכמת הקבלה. היא מהווה "ארגז כלים" שימושיים להתפתחות שאנחנו מסוגלים להקנות ולהסביר והאנשים מסוגלים לתפוס.

מדובר בגילוי מהות החיים, משמעות החיים, לנבראים. עד היום הם היו קיימים כמו חיות, ועכשיו הם יכולים לרכוש חיים בעולם הנצחי. תארו לעצמכם, שאתם חיים בעולם בן מוות וסובלים כל הזמן, או שאתם מקבלים אשרת כניסה לעולם הנצחי.

מתוך השיעור על המאמר "חכמת הקבלה ומהותה", 05.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מדע שהגיעה שעתו
מהו המקור של האנרגיה?
מֵעֵבֶר לתחום החומר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest