דף הבית / משבר עולמי / אף אחד כבר לא יצליח להסתתר בעולמו הקטן והחם

אף אחד כבר לא יצליח להסתתר בעולמו הקטן והחם

שאלה: ואם לא מעניין את האדם כל מה שמתרחש בעולם? יש לו את הפינה החמה שלו ורק היא מעניינת אותו.

תשובתי: ופתאום לפינה הזאת מפסיקים לספק חשמל ומים, משהו לוחץ…

שאלה: מחירי הדלק והלחם עולים…

תשובתי: אם זה היה רק זה! חוסר ההשתוות של האיבר הקטן לגוף הכללי מורגש חזק מאוד. אני תלוי בהם. מדוע התחלנו להתחבר לכפרים, ולאחר מכן לערים ולמדינות? – מפני שכך האדם מרגיש יותר בטוח. כך הוא יכול לספק לעצמו את כל הנחוץ לו.

כדאי לבדוק היכן יוצרו מכשירי החשמל שבהם אנחנו משתמשים בחיי היום-יום שלנו. הגיאוגרפיה שלהם היא כל העולם. כולנו תלויים בכל המדינות שבעולם. האם מישהו יכול עכשיו לשבת בשלווה בבית? העולם עגול. בעל הסולם כתב על כך עוד לפני מאה שנה.

אנחנו הרי רואים שאף אחד אינו יודע כיצד לצאת מכל אותם המשברים שצצים כל הזמן. וכל זה מפני שאיננו יודעים לעבוד עם המערכת האינטגרלית. אנחנו יודעים כיצד לעבוד עם מערכות סגורות, אך כשאני בעצמי נמצא כגוף זר במערכת אינטגרלית, זה דבר נורא. אי ההתאמה למערכת גורם לייסורים בכל המדרגות, בכל הרמות ובכל הצורות. וזוהי הסיבה להרגשה הרעה.

לדוגמה, גוף האדם מחזיק מעמד בטמפרטורה ובלחץ מסוימים, אך אם נביא אותו לחוסר איזון עם הסביבה… לכן אנחנו נשרפים, נמחצים. לא ייתכן שהאדם לא יהיה באיזון עם הטבע. "להיות באיזון" פירושו: אני, יחד עם כל גלגלי השיניים שסביבי, מסתובב לכל הכיוונים, ומיליארדי גלגלים כאלה נוגעים בי. כיצד אני יכול לקחת אותם בחשבון, אם זה אינו הטבע האינסטינקטיבי שלי?

כל החלקים בגוף שלי מחוברים זה לזה וכך הם מתפקדים. אך לא דורשים ממני ללמוד כיצד אני מחובר עם כל אדם. זה חייב לבוא מבפנים. וזוהי העבודה של האור המחזיר למוטב. אתה פשוט תרגיש את הקשר שלך עם כולם, ומובן מאליו שתתנהג בהתאם. אתה תרכוש גם את הרצון הכללי המשותף שמנהל את כולנו וגם את השכל הכללי, ובעצם את כל העולם. נאמר: "בשבילי נברא העולם", ואת זה אתה עתיד לגלות.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לאן הגלגל שלי צריך להסתובב?
לשבת מחדש על ספסל הלימודים
גלובליזציה: בהתאם לנסיבות המשפחתיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest