דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אנשי האקדמיה נגד ספר האזרחות החדש  

אנשי האקדמיה נגד ספר האזרחות החדש  

הערה: כ-600 אנשי אקדמיה בכירים חתמו על עצומה מיוחדת בה הם קוראים לנשיא המדינה ראובן ריבלין ולראש הממשלה בנימין נתניהו לגנוז את הספר "להיות אזרחים בישראל" במהדורתו החדשה.

בעצומה נכתב, בין היתר, כי "על עריכת הספר השתלט קומץ מהמגזר הדתי לאומי תוך הדרת כל המגזרים האחרים. אזרחות דמוקרטית אמורה להיות מכילה, מקרבת ורב תרבותית, אבל תכני הספר המתגבש מפלים ומעמיקים שסעים".

תשובתי: אני חושב, שלאחר 2000 שנות גלות ו-60 שנה של חיים משותפים בשטח אחד, יכול להיות שמותר ליהודים לדבר על כך שהם חיים על אדמתם, במדינתם.

שאלה: איזה ספר היית מוציא על החברה הישראלית?

תשובתי: אין בעולם שלנו שום דבר שיש לו התחלה משלו, הכל מתחיל מהעולם העליון. אנחנו יכולים להשפיע על המתרחש בעולם הזה רק על ידי הכוונה שלנו לעולם העליון, למערכת העליונה, ולא על ידי איזה א-לוהים. אני לא דתי, אני מקובל.

מקובל הוא מי שמתגלה לו המערכת העליונה של ההנהגה ויכולת ההשפעה עליה. אנחנו יכולים להשפיע על המערכת הזאת, והיא כבר תשפיע עלינו בחזרה. כלומר קיימת כאן תגובה נגדית, ובאופן כזה אנחנו יכולים לנהל את הבריאה. למקובלים אין שום יחס לימנים, לשמאלנים או לאלה שבמרכז, מפני שאף אחד מהם לא מנהל כלום. לכן, המקובל למעשה יכול לתמוך לגמרי גם באלה וגם באלה.

מצד אחד, כשמסתכלים על האופן שבו העולם צריך להיות מסודר, אני בעד שכולם יהיו שווים לחלוטין, כל אחד נותן לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו, קומוניזם מוחלט. מצד שני, עד שהאנושות כולה לא תסכים לזה, אנחנו חייבים לעמוד בנוקשות על הגבולות שלנו ולחשוב כיצד לחנך את העם שלנו ואיך לתקן את האנושות.

האדם צריך ללמוד על מערכת ההנהגה העליונה, המקום שממנו יורדות כל האותות והפקודות לעולם שלנו. כל מה שמתרחש בעולם שלנו זה רק תוצאות, עלינו ללמוד את המערכת הזאת ולא להמציא את הגלגל.

שאלה: אתה מדבר על חוק הטבע שבתוכו נמצאת האנושות. היית נותן לתלמידים ללמוד את החוק הזה?

תשובתי: כן, זה בדיוק מה שהייתי נותן לתלמידים ללמוד, ואז הם היו יודעים בעצמם באיזה אופן ניתן לתקן את העולם שלנו, זה היה נפלא. והעיקר שהם היו מגיעים להכרת העיקרון "ואהבת לרעך כמוך".

מי יכול לחלוק על העיקרון הזה? אין זה משנה אם זה ימני, שמאלני או מי שבמרכז, האנושות כולה צריכה לקבל את האקסיומה, הנחת היסוד, את החוק הזה הכללי של הטבע. אם בני האדם היו מקבלים אותו, ומיישמים את העיקרון ״ואהבת לרעך כמוך״, אז לכולם היה טוב.

אני מזמין את כולם ללמוד את חכמת הקבלה ולהכיר את החוק הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.02.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest