דף הבית / משבר עולמי / אנשים הם קופי אדם

אנשים הם קופי אדם

ראיתי בתוכנית מדעית חוקר המדבר על כך שמה ששייך לחומר האנושי, הוא מה שלא נושא תועלת ביולוגית. כסף שהורווח, בניינים שנבנו, פרייה רבייה, לא שייך לחלק אנושי. אנחנו לא הצלחנו להפוך להיות בני אדם.

אנחנו, אותם יונקים שמתנהגים בצורה חסרת שכל ואגרסיביות. בראש סדרי העדיפויות שלנו עומד הצורך בהסתגלות, היכולת להשיג מזון. המבנה של החברה משקף תוצאות אבולוציוניות, אבל לא שכלתניות של ההתפתחות שלנו.

אזורים קדמיים של המוח מעוצבים כך שנחלוק במזון עם כל הסביבה. הברירה הטבעית הנוקשה עיצבה מאיתנו יצורים חברתיים עם אונות קדמיות ענקיות. הייחודיות הזאת אפשרה לנו לא להשמיד זה את זה בזמן הופעה של תחושת רעב. אבל המיון הזה צריך להימשך עוד 200 אלף שנה, כדי שההתנהגות הזאת תהפוך לנורמה.

במצב הנוכחי, אנחנו בהמות חברתיות שמבינות שלגנוב זה לא טוב, אבל יחד עם זה צריך לגנוב! האונות הקדמיות עוזרות לנו רק לנסות להראות התנהגות חברתית, אבל בינתיים אנחנו חצי חיות, הזקוקות להנהגה היררכית. אנחנו הולכים לשלטון, ומפלסים את דרכנו על ידי כסף. כבני אדם, כמו כל בעל חיים, אנחנו דורשים טוטליטריות.

לנגד עיניו של הציבור כל אחד מאיתנו הוא דמוקרט והומניסט, אבל בסתר אנחנו מזכירים להקה של בבונים. התנהגות של קבוצת אנשים צעירים, ששודדים עוברי אורח מזדמנים, זהה לקבוצת מדינות שעושות פעולות של כיבוש ושליטה.

המצב הטבעי עבור קוף הוא עצלות, רמאות, בגידה עם אשת השכן, גניבה, פעולות ללא שיקול דעת. לאנשים זה אסור, והם נאלצים לאזן בין תכונותיה של הבהמה והאדם שבהם.

כל ארגון עצמי, זה עיצוב ביולוגי. דוגמה לכך יכולה להיות המאפייה או סדרים שנקבעו בין האסירים בבתי הכלא. יצירת היררכיה, זה סימן של התנהגות של קופים. דווקא מתוך מאפיינים ביולוגיים, קל יותר לבנות מדינה טוטליטארית מאשר דמוקרטית.

עבור משטר דמוקרטי דרושים אנשים שחושבים באופן זהה ושיודעים להיות הגונים. ללא מיון מדעי מוחי אי אפשר לבחור אנשים כאלה, כי אפילו בקרב דמוקרטים "אמיתיים" ישנם גנבים, שיגנבו. אולי האנושות חייבת להפסיק להחביא יחסים הדדיים ומטרות של בבונים?

אני חושב שכל ייעודה ומטרתה של חכמת הקבלה הוא לעשות מאיתנו, הקופים, בני אדם! להביא אותנו לאחדות במקום עימות, למעגל במקום היררכיה, לאהבת הזולת במקום שנאה, לחלוקה שווה במקום גניבה, לנתינה במקום כיבוש, ובאופן כללי להתנהג לפי חוק של חברה אחידה. אחרת נישאר בבונים, והפיגור שלנו בהתפתחות יפנה נגדנו, ובכוח של ייסורים ייאלץ אותנו להפוך לבני אדם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest