דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מעורר את השחר

אני מעורר את השחר

Laitman_2011-03-22_1888.jpg

שאלה: אתה אומר ש"מרכז הקבוצה" זה "מלכות דאצילות". האם היא קיימת עכשיו, כשאנחנו רק לומדים את הדברים האלה באופן תיאורטי?

תשובתי: הדברים האלה קיימים רק כשאנחנו משיגים אותם. ועד אז הם נמצאים בפוטנציאל, בכוח.

לדוגמה, נולד לך בן, ובו קיימים בכוח כל הדורות הבאים שיצאו ממנו. בינתיים הם לא קיימים אפילו בטיפת זרע, אבל הכול מסודר כך על ידי תוכנית יותר עליונה. וזה נקרא "קיום בכוח": מעלינו נמצאת תוכנית של סדר סיבה ומסובב ואיננו יכולים לשנות בה דבר.

בהדרגה הפוטנציאל הזה ממומש. כל מה שקרה עד עכשיו עם כל אחד, זה בא מהכוח אל הפועל. באופן כזה, טוב ורע נקבעים באופן זהה על ידי התוכנית העליונה, ולא יכול היה להיות אחרת. אנחנו פאטאליסטים ביחס לעבר.

מה שנוגע לעתיד, אנחנו יכולים לשנות אותו, וכאן לא צריך להאמין בגורל. נכון, ה"רשימות" חייבות לצאת, ה"אורות" חייבים לעמוד כנגד ה"רשימות", אבל על ידי היגיעה שלי אני קובע את היחס בין ה"אורות" וה"רשימות". אם הכלים שלי יהיו דומים ל"אורות", אז במידה הזאת אני משנה את ההרגשה שלי בדרך הזאת מקצה לקצה, ואז אני מתקדם בצורה נוחה קדימה בקצב טוב. וזה נקרא "לשנות את הגורל".

הכול נקבע על ידי קצב ההתקדמות. אם אתה מאט את יציאת ה"רשימות", אז הם מזמינים בך הרגשות רעות מאוד ביחס לאפשרות המואצת. כל מנגינה אפילו השמחה ביותר, בקצב איטי הופכת למארש של א

ולהיפך, על ידי זירוז וקיצור הזמן, אתה כאילו מעביר את ההרגשות שלך ממינוס לפלוס.

מאותה הסיבה העולם היום חווה משבר. האנשים כאילו המומים מהמתרחש ואינם מסוגלים לקבל החלטות נכונות. כל העניין הוא, שקצב ההתפתחות פתאום גדל, ואילו האדם עדיין לא שינה את עצמו. אני לא "עגול", לא אינטגרלי, איני יכול בו זמנית לקחת בחשבון הרבה פרמטרים. בכל מקום מתרחש משהו, הכול מקושר הדדית ואילו אני עדיין מנסה ללכת בקו ישר שנמתח על ידי האגו שלי. זאת הסיבה מדוע אנחנו לא מסתדרים עם העולם העכשווי: הקצב שלנו לא תואם.

לכן, גמר התיקון נקבע, אך בי תלוי איך אני אממש את ההתפתחות שלי: בדרך של ייסורים או בדרך של התקדמות הכרתית. הקצב קובע הכול. לכן נאמר ש"ישראל מזרזים ומקדשים את הזמנים". המימוש של אותם ה"רשימות" יכול להיות מלווה בהרגשות חיוביות או על ידי אסונות, מלחמות, מגיפות ושאר הצרות שיחייבו אותנו לצעד הבא. הכול תלוי בהכנה, כמו לשיעור, כך גם לחיים…

נאמר: "אני מעורר את השחר, ולא השחר מעוררני". צריך לרצות לממש את ה"רשימות" החדשים כי כל אחד מהם, זאת הזדמנות לעלות להשפעה עוד יותר גדולה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להגיע למטרה מהר ובקלות
רשימות – זכרונות מהעתיד
לפתוח את שרשרת הרשימו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest