דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מסתכל על העולם ומצטער על הייסורים שלו

אני מסתכל על העולם ומצטער על הייסורים שלו

כתבי רב"ש כרך ג', מאמר "אהבת הזולת":

"מסתכל אני על נקודה קטנה הנקראת אהבת הזולת. ואני חושב עליה: מה אני יכול לעשות בכדי להנות את הכלל.

היות שאני מסתכל על הכלל כולו, אני רואה יסורי הפרט, מחלות ומכאובים, ויסורי הפרט מהכלל כולו, היינו מלחמות בין העמים. ומלבד תפילה אין מה לתת, וזה נקרא "מצטער בצרת הכלל בינוני"."

אהבת הזולת ואהבת הבורא, זה היינו הך, מפני שזה נמצא מחוץ לגופו, מחוץ לאינטרסים האגואיסטיים של האדם, ולכן הוא לא מרגיש שום הבדל ביניהם. לכן ניתנה לנו מצווה של אהבת הזולת, אהבה לכלל. כיוון שאם אני מסוגל לבקר ולבדוק את עצמי כל הזמן ובכל המצבים, כלומר בכל השינויים של הרצונות שלי, אז אני אוכל מהר מאוד להבין האם אני נמצא בזה או לא, וכל רגע אוכל לתקן את עצמי ולהשתפר כדי להגיע מהר לאהבת הזולת, שלמעשה זה אותו הדבר כמו אהבת ה'.

אני מסתכל על הזולת וחושב, מה אני יכול לעשות למענם? הם מבקשים מזון, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות, ולי אין שום דבר שבזה אני יכול למלא את הרצונות האלה. וגם אם היה לי, אז האם אני צריך לעשות את זה, האם זו הדרך הנכונה? האם העולם הזה ניתן כדי לתקן ולשפר אותו ברמה החומרית, לארגן את הכלל להשגת הטוב הגשמי, בדרכים הרגילות? אנחנו רואים שכולם מנסים לעשות את זה ולא מצליחים, אז למה שאני פתאום יהיה מוצלח יותר מהאחרים?

אבל הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות, זה להבין, ש"אין עוד מלבדו". יש רק כוח אחד שפועל בעולם. ואנחנו צריכים רק לדרוש ממנו, לבקש, לשכנע אותו, שאנחנו באמת רוצים שהוא יתערב ויעשה את עבודת ה'. כל השינויים, כל התיקונים מוטלים עליו, ואילו התפקיד שלנו זה לבקש, להעלות תפילה, מ"ן.

לכן, כאשר אנחנו עובדים בהפצה ונפגשים עם כל מיני אנשים, החל מהילדים הקטנים ועד לילדים הגדולים שהזקינו, אנחנו צריכים להבין, שאנחנו לא מביאים להם שום טובות גשמיות של העולם הזה. אף על פי שאנחנו מארגנים כל מיני אירועים וחוגים, אבל כל אלה הם רק דברים חיצוניים, תופעות לוואי, ואם אפשר היה להסתדר בלעדיהם, אז לא היינו עושים אותם.

רק כדי ליצור תשתית בפועל שבה תתממש עבודת ה', אנחנו צריכים לארגן כאלה מסגרות גשמיות. אבל כל היתר, הפעולה בעצמה, היא נעשית אך ורק על ידי התפילה, על ידי הבקשה, שבתשובה עליה האור העליון המחזיר למוטב מתחיל לפעול ולמלא את הרצונות.

אנחנו לא יכולים להבין איך המציאות משתנה. או שהיא משתנה כתוצאה מפעולות גשמיות שמישהו מבצע ושהן מתקנות משהו בעולם, או שמגיע המאור ומשנה את התכונות הפנימיות שלנו ואנחנו רואים שהעולם השתנה, שהמציאות נעשתה יותר טובה.

כל הפעולות מתבצעות רק על ידי כוח התפילה ובעזרת ה', על ידי עבודת ה', השינויים שלו שבאים מלמעלה למטה. אנחנו בינתיים נצטרך ללוות אותם גם כן על ידי הפעולות הגשמיות שלנו, אבל אחר כך אנחנו נראה איך באור ה', "בדיבור ה' השמיים נעשו" וגם הארץ.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דחפים נפלאים והרסניים
תביא, תביא, תביא לנו תיקון!
כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest