דף הבית / המשבר ופתרונו / אני חושב שעכשיו העולם יאמין לי

אני חושב שעכשיו העולם יאמין לי

שאלה: איך יכול להיות שאני אגרום נזק לעולם?

תשובה: בוודאי שאתה יכול לעשות נזק, אם אתה לא מבצע פעולות נכונות שכבר נדרשות ממך, בהשתתפות השכלית והרגשית במערכת מתוך בחירה חופשית. ובמקום זה אתה הופך לנטל על העולם, בכך אתה מקלקל אותו.

פעולה נכונה, זה ללמוד איפה הבחירה החופשית שלך, במה היא, ולממש אותה. זה מה שאנחנו לומדים. כל יום אתה חייב לעשות פעולת חיבור חדשה עם האחרים. וכאשר אתה לא עושה פעולות כאלה, אתה גורם נזק – זאת אומרת, אתה לא משתוקק להיות עם כל בני העולם בלב אחד, לא עושה פעולות כדי לראות את החיבור הזה כדבר החשוב ביותר בחיים.

שאלה: כשרבי שמעון נפל עד למצבו של שמעון מן השוק, הוא גרם נזק למערכת?

תשובה: על ידי זה שהמקובל נופל ועולה הוא לא עושה שום נזק, אלא רק מביא תועלת, כי בנפילה הוא מגלה את החיסרון שצריך לתקן. הוא מגיע לחיסרון הזה "שמעון מן השוק" על ידי היגיעה שלו, על ידי הכנה מקדימה. אתה לא. יש הבדל בין זה שאנחנו מכינים את עצמנו לפעולה הבאה לבין כך שלא מכינים.

שאלה: יוצא כך, שכל אחד בקבוצה שנופל גורם לה נזק ומכריע לכף חובה?

תשובה: לא. תלוי איזה בן אדם נופל, כמו שכתוב "אלף פעם ייפול צדיק וקם", כי זה צדיק ולא סתם מישהו מקולקל. "שמעון מן השוק" זה מושג רוחני, זאת נפילה לעומק כזה, כמו שאף אחד לפניו וגם אחריו לא נפל. ומעומק כזה הוא יכול להתרומם ולהצדיק את כל הבריאה.

ואם מישהו נופל כמו תינוק, לא עם הנפילה ולא עם העלייה לא עושים חשבון. הכול תלוי בהכנה.

אבל אם האדם שהגיע זמנו להיתקן, במקום תיקון עושה קלקול, אז הוא כביכול מוריד את העולם עד לדרך "בעיתו", גורם למלחמה, לאסונות, לשואה. לכל זה כבר הגענו מתוך הכישלון שלנו בתיקון בזמנו.

אנחנו היינו יכולים למנוע את מלחמת העולם הראשונה ואחר כך השנייה עם כל הצרות.

וגם עכשיו אנחנו יכולים למנוע מלחמת עולם שלישית. הרי אנחנו נמצאים ב"דור המשיח", שניתן לנו חופש בחירה. זו כבר לא הגלות שהיינו חייבים לסבול אותה בהכרח.

בכתבי "הדור האחרון" בעל הסולם כתב: "כבר מסרתי עקרי דעותי בתרצ"ג. גם דברתי עם מנהיגי הדור, ודברי לא נתקבלו אז אע"פ שצווחתי ככרוכיה והזהרתי אז על חורבן העולם, לא עשה זה רושם. אבל עתה אחר הפצצה האטומית והמימנית אני חושב שהעולם יאמינו לי שקץ העולם מתקרב ובא בצעדים נמהרים וישראל יהיו נכוים תחילה לשאר האומות כמו שהיה במלחמה הקודמת, ע"כ היום טוב לעורר את העולם שיקבלו תרופתו היחידה ויחיו ויתקיימו".

נקווה שנוכל לעצור את ההתדרדרות.

מתוך השיעור על המאמר "הערבות", 13.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גונב שומשמין מכף זכות
במקום היררכיה (מדרג), עיגול
צריך להספיק…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest