דף הבית / אקטואליה / אנטישמיות – תופעת טבע

אנטישמיות – תופעת טבע

שאלה: לאחרונה פוקד אותנו גל של אנטישמיות קשה. בשיחה שקיימת בשבוע שעבר עם פרופ' אלי אברהם, ראש מרכז קומפר לחקר האנטישמיות והגזענות באוניברסיטת חיפה, ציינת שהחל ממבצע "שומר החומות", התחיל שלב חדש שבו היהודים חייבים להרגיש את כולם, להרגיש לחץ בלתי פוסק מכל הכיוונים, אף אחד לא יכול להצדיק אותם וזה ילך ויהיה גרוע יותר ויותר. כבר היו מבצעים בעזה ובמקומות אחרים, למה דווקא עכשיו אמרת שזה שלב חדש?

תשובתי: אנחנו מתקדמים בהתפתחות שלנו, ולכן פועלים עלינו כוחות שמובילים אותנו לתיקון שלנו ולתיקון הכללי של כל האנושות. כוחות אלו פועלים בצורה מרוכזת ומכוונת יותר ויותר. לכן אני שמח לראות שמתגלה כלפינו אנטישמיות בצורה רחבה ושהיא מתפשטת בכל העולם, בין כל העמים והמדינות, היהודים מתחילים להרגיש זאת מצד כולם.

קודם הם חשבו שאלה רק הרפובליקנים ולא הדמוקרטים, אחרים חשבו שזה רק אשכנזים ולא ספרדים, היו שחשבו שזה רק באמריקה ובאירופה, ועכשיו כבר לא חושבים כך. עכשיו היהודים ממש מבינים שזאת תופעת טבע ואנחנו לא יכולים לברוח ממנה.

האנטישמיות זו תופעת טבע ואף אחד לא יכול לברוח ממנה, מכל בני האדם או שאתה יהודי ואז אתה בלחץ, או שאתה שייך לאומות העולם ואז אתה מרגיש שיש בתוכך משהו שדוחף אותך לשנוא את היהודים. אלה דברים שמתחילים להתבהר מיום ליום, כל ההיסטוריה, עוד מימי אברהם, מתבהרת עכשיו, ואנחנו הופכים להיות עדי ראייה היום לאופן שבו הדברים מתממשים במציאות.

 

מתוך ישיבת כתבים, 30.5.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest