דף הבית / יחסים / אם נשים היו רוצות, הן היו משנות את כל המציאות

אם נשים היו רוצות, הן היו משנות את כל המציאות

שאלה: היום בעיקר נשים בעיקר חרדות לעתיד ולגורל ילדיהן. אתה תמיד אומר לנו שהכוח של האישה הוא המשפחה, האישה היא הבית. מה אישה יכולה לעשות בתוך המשפחה שלה ואולי גם מחוץ למשפחה, כדי לעזור למצב?

תשובתי: אם היינו משכנעים נשים שהעתיד תלוי בנו, בעם ישראל, ביחסים בינינו ולא באף אחד אחר, והן היו מבינות שזה כך ולא היו נכנעות לפרופגנדה ברשתות החברתיות ולדעה של הגברים, הן היו יכולות לשנות את המציאות. הן היו לוחצות על הגברים ובהחלט היו משתיקות את כולם. פשוט מאוד.

המצב צריך להיות כל כך מאיים, שנשים לא יעשו חשבון לאף אחד ויבינו שאין לגברים או למדינה פתרון. הפתרון נמצא רק בחיבור הלבבי בינינו. אנחנו לא מסוגלים להגיע לזה בכל המערכות שבנינו, גם הצבא לא יעזור לנו וגם לא אף מפלגה כזו או אחרת, שום דבר.

רק אם אנחנו האימהות נדאג לכך, אנחנו חייבות לדאוג לעתיד שלנו, של ילדינו ונכדינו, ולכן עלינו להפסיק את התלות שלנו בגברים. אנחנו רואות לאן הגברים הובילו אותנו שוב ושוב. חשובה להם המשרה, הדרגות, אנחנו הנשים רוצות רק שלום בבית, שלום במדינה, שלום בעולם. ולכן אין לנו ברירה, אנחנו מתחילות לקום נגד הניהול הכושל של הגברים. זה לא שאנחנו רוצות לתפוס את המשרות שלהם, אלא אנחנו נמצאות מעל המשרות, מעל כל הדרגות, אנחנו צריכות חיבור וביטחון לעתיד והוא לא נקנה גם על ידי כוח צבאי.

נשים הן אלו שיכולות לקום, כמו אימא מול הילדים שלה, ולהגיד "לא, אני לא מרשה שזה יקרה שוב. אני אוסרת עליכם להתנהג כך", ואז מסבירה שהעתיד הטוב שלנו תלוי רק בחיבור בינינו, בבתי ספר, בגני הילדים, במשפחות, במקומות העבודה, בכל מקום ומקום עלינו לדאוג רק לחיבור בינינו.

בצורה כזו נגיע למצב שפתאום נראה שיש בינינו כוח של חיבור ואנחנו לא מפחדים, אנחנו לא מתרחקים זה מזה אלא דווקא המחשבה שלנו תהיה להתקרב יותר זו לזו ולכולם, ולא רק אנחנו, אלא כולם יהיו קרובים זה לזה. הנטייה, המחשבה הזאת, היא שתקנה לנו ביטחון וכוח. ואף אחד לא יוכל להתקרב ולהזיק לנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 18.5.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest