דף הבית / חינוך, ילדים / אנחנו קרובים בדם

אנחנו קרובים בדם

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

שאלה: דיברנו על כך, שבתהליך הרכבת הקבוצות לחינוך האינטגרלי צריך להקדיש זמן לאבחון מקדים ולשיחות כדי לארגן קבוצות מאנשים עם מאפיינים דומים: גיל, מין. אילו תכונות נוספות צריך לקחת בחשבון?

תשובתי: אני לא חושב שלחינוך, מנטליות, גיל או מין, יש חשיבות גדולה.

מעניין שבקבוצות החינוך האינטגרלי ההבדלים האלה נמחקים. לפיכך, כשאנחנו מדברים על חיבור מעל כל התכונות הללו לתכונה אחת משותפת של השפעה, אהבה, ערבות הדדית וכן הלאה, אז לכולם יש התנגדות כלפי זה. לכן אין משמעות מיוחדת לכך, שמישהו משכיל יותר או פחות. גם למנטליות אין חשיבות – זה מאפיין חיצוני שגם אינו מורגש כאן.

אני אגיד רק דבר אחד. כשאנחנו לומדים בקבוצות בכל העולם, מתחברים ולומדים את השיטה המשותפת במשך הרבה שנים, אנחנו חווים כזה איחוד, שבתוכו אין שום הבדל בין האנשים שאיתם אני נמצא פיזית ביחד באותה כיתה, קבוצה, לבין אלה שאני פוגש פעם בשנה.

אגב, כל שנה אני עושה סיבוב בקבוצות העיקריות שלנו ברוסיה, צפון אמריקה ודרום אמריקה, אירופה, ואני לא רואה הבדלים בינהם, כיוון שאנחנו לומדים לפי שיטה אחידה, וכל הקבוצות בעיקרון מתפתחות במקביל. וכשאנחנו מארגנים כנסים, שאליהם באים חברים שלנו מכל היבשות, ובמקום אחד מתאספים אלפי אנשים, הרגשת ההבדלים נעלמת. כמובן, שבינתיים מפריע מחסום השפה, מכיוון שאנחנו מבבל שעדיין אינה מתוקנת, אך כבר קרובה לתיקון. אז באמת יווצר מצב של הומוגניות מוחלטת.

מתוך שיחה מס' 9 על החינוך האינטגרלי 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאמצים משותפים
אופן בניית הקבוצות
שוויון בקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest