דף הבית / הכול על הקורונה / אנחנו נכנסים לעולם חדש!

אנחנו נכנסים לעולם חדש!

שאלה: כמעט עשרה חודשים מאז פרצה המגפה בישראל, וכבר רואים את האור בקצה המנהרה, מבצע חיסונים נרחב התחיל. אבל גם אם האוכלוסייה תתחסן יש מי שנפגעו קשה מהמכה ולא מבחינה בריאותית.

יש מי שהשנה האחרונה הרסה לו את החיים, עבודה, קשרים חברתיים, תרבות הפנאי, בעיקר עסקים ועצמאים שנתנו שירות לקהל. איך היית פונה לאנשים האלה בצורה אמפטית? איך לעודד את הרוח שלהם? איך מהמקום השבור והעולם הצר שלהם, העסק הקטן שלהם, אפשר בהדרגה קצת להרחיב להם את הבועה ולתת להם קצת תוכן?

תשובתי: הייתי בכל זאת אומר להם שאין מה לעשות. אנחנו לא סתם עברנו איזו מכה, מגפה, וירוס, אלא אנחנו נכנסים לעולם חדש, יחסים חדשים, מדינה חדשה, עם חדש, עולם חדש, מדינות ועמים, הכול ישתנה. הרוח שבה האנושות חיה במאה השנים האחרונות, כולל המלחמות וכולל הכול, עומדת להיעלם, לעזוב אותנו. אנחנו נכנסים למסגרת חדשה. כולנו.

לכן אין לי מה להגיד להם, אלא להסביר מה העולם עובר לפי דעתי, לאיזה מצב הוא מתקדם ושהם יחליטו מה לעשות. דבר ראשון שהייתי אומר זה שהעולם לא חוזר לסורו, למה שהוא היה קודם. לא חוזר. פשוט. זה לא שעברנו איזו רעידת אדמה בבורסה ובכל מיני מערכות אחרות, ועכשיו הכול מתייצב. יש איזה זמן השהייה שהכול חוזר למצב תקין, אם אפשר להגיד תקין על מה שהיה קודם. אנחנו קפצנו מדרגה, או שנפלנו ממדרגה, לא חשוב איך נגיד, אבל אנחנו עוברים למצב חדש. בתי ספר יהיו חדשים, ובכלל מערכת הלימוד. המערכת הממשלתית תהיה חדשה במדינות רבות, עד שהיא תתחלף בכלל בכל העולם.

כתוצאה מהמגפה, היחסים בין נשים וגברים ובין אנשים בכלל, יהיו חדשים. נרגיש שאנחנו כבר אנשים שונים ממה שהיינו קודם, כאילו עבר עלינו וירוס, נכנס בנו ונדנד אותנו, ועל ידי הנענועים האלה נעשינו אנשים חדשים. אנחנו לא יכולים להסתכל על העולם כמו קודם. זה לא כמו שהיית באיזה סרט, אתה יוצא מבית הקולנוע, זה משפיע עליך ואתה משתנה. אבל אחרי זמן מה אתה שוכח וזה חוזר. אין לאן לחזור. אנחנו צריכים להבין את זה.

לכן אני יכול לשבת ליד בעל חנות ולהסביר לו את זה, אבל הוא צריך להבין שהעסק כבר לא ישגשג כמו קודם. אולי יהיו קונים, אבל לא כמו קודם. ואם אלה כל מיני חנויות יוקרה, של איפור, של כל מיני דברים בתחום הבילוי, תהיה ירידה משמעותית.

מתוך ישיבת כתבים, 15.12.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest