דף הבית / המשבר ופתרונו / אנחנו לא ככל העמים

אנחנו לא ככל העמים

שאלה: האם ההתנהלות של ממשלת ישראל צריכה להיות דומה באופי שלה לכל ממשלה אחרת בעולם, או שבישראל צריכה לתפקד ממשלה מסוג אחר?

תשובתי: אני חושב שזה מובן כבר לכולם שאנחנו עם מיוחד, אנחנו לא יכולים להיות כמו כל העמים. זו מדינה מיוחדת, שלא יכולה להיות כמו כל המדינות. לפי ההשגחה העליונה לא נוכל לבנות את עצמנו באותם תנאים כמו כל יתר המדינות. ההשגחה העליונה תלחץ עלינו עד שנתחיל לראות את עצמנו בצורה נכונה, בראייה לעתיד הקרוב וגם הרחוק.

לא נוכל לבנות את עצמנו כדוגמת המדינות האחרות, כי זה לא מתאים לנו וניכשל בזה. עלינו לבנות את עצמנו רק לפי המצב הנוכחי שלנו, שהוא מצב של חורבן, והמצב הרצוי שהוא מצב של איחוד העם מעל הכול.

שאלה: איך עלינו להיות בנויים?

תשובתי: עלינו לדאוג שכל חלק מעם ישראל יקבל חינוך נכון, חינוך של "הדור האחרון". "ואהבת לרעך כמוך" זה הכלל לקיום עם ישראל, אם אנחנו שומרים עליו ומתקרבים לקיים אותו, אז נתקיים, ואם לא, אז ניפול ולא חשוב אם נצליח בכל תחום אחר, אנחנו לא יתקיים.

שאלה: אתה מתכוון לחינוך בבית ספר או חינוך אחר?

תשובתי: אני מתכוון ליישום הכלל "ואהבת לרעך כמוך" בתיאוריה ובפרקטיקה בתוך העם.

שאלה: באיזה אופן מחנכים את העם מבלי שזה ידחה אותו?

תשובתי: ההנחה שהעם ירצה להיות מחונך לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך" לפני שהוא מקבל מעט מהחינוך הזה, היא לא נכונה. לכן זה חינוך שבו אנחנו מגיעים לאדם שאין עליו השפעה כזו, הסתכלות כזו, יחס כזה לחיים, ומסבירים שבזה תלוי קיומה של ישראל כמדינה וכעם.

שאלה: באילו אמצעים?

תשובתי: יש אמצעים רבים, מפני שאנחנו מדינה ויש לנו מערכת חוקים, אנחנו יכולים לקבוע חוקים במקומות העבודה, במוסדות החינוך, במוסדות להשכלה גבוהה, בצבא, תוכניות בטלוויזיה ובכל מסגרת, שהכול יפעל כמה שאפשר לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

 

מתוך ישיבת כתבים, 13.6.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest