דף הבית / חינוך, ילדים / "אנחנו" זה איבר חישה חדש

"אנחנו" זה איבר חישה חדש

laitman_2011-07-26_2958_w.jpg

נכון להיום, אנחנו עדיין נמצאים בדרגת ה"חי" שבהתפתחות. עברנו את דרגות ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" של ההתפתחות, ולדרגת ה"אדם" עדיין לא הגענו. דרגת ה"אדם" היא אותה הדרגה ה"מאספת" כשכולנו יחד קשורים בינינו בצורה אינטגרלית.

מה נותן לנו הקשר האינטגרלי? מדוע הטבע דוחף אותנו לכך על ידי חוק האיזון שלו, ומחייב אותנו לחיבור?

היום תפיסת העולם מתממשת דרך חמשת איברי החישה שלנו: הראיה, השמיעה, המישוש, הריח, המגע. ואם נהיה קשורים בינינו בצורה אינטגרלית ונתחיל להרגיש גם את עצמנו וגם את האחרים כאחד אינטגרלי כללי שלם, תיווצר לנו הרגשה חדשה שנקראת "אנחנו".

ההרגשה האינטגרלית החדשה הזו, הסנסור החדש יאפשר לנו להרגיש את הטבע האינטגרלי. נתחיל להרגיש את אותו הכוח בטבע שסובב אותנו, מנהל אותנו, שגורם לכל התופעות להתרחש. זהו אותו הכוח שקובע את עתידנו, את גורלנו.

אנחנו מתחילים להרגיש את זרימת החיים – העבר, ההווה והעתיד, כזרימת מידע אחת שלמה. זה מה שאפשר להרגיש כשאתה רוכש קשר אינטגרלי עם האחרים. בכך האדם עולה לדרגה העליונה מגופו הבהמי ומתחיל להרגיש את מה שקיים מעבר לחומר – את אותם הכוחות, את אותם הזרמים הקיימים מחוצה לנו, מעלינו.

זה מה שנקרא דרגת ה"אדם", דרגה של מידע נוסף, מה שקובע את כל החיים שלנו. לדרגה הזאת דוחף אותנו הטבע כדי שנכיר את משמעות חיינו ואת מטרתם. זה מה שמעניקה לנו היציאה לקשר האינטגרלי בינינו.

כך שבפנינו עומדת בעיה מעניינת מאוד, שיש לה כביכול פתרון נגיש, שלמרות שהוא מונח קרוב אך הוא מאוד סותר את האגו שלנו.

לכן אנחנו מעוניינים בהפצת הידיעות הללו שמאפשרות לצמצם את הייסורים כדי שנגיע לנחיצות הזאת לא על ידי הייסורים אלא על ידי הכרה, כדי שכבר מראש נבין מדוע הכול מתרחש בצורה כזאת.

כאשר האדם מתחיל לראות את העולם בצורה גלובלית, מדוע וכיצד הוא נמצא בקשר הדדי, הוא כבר מתחיל לחזות את המאורעות, להבין מה וכיצד צריך להתרחש אם נפעל כך או אחרת.

אנחנו מקווים שהשיטה הזאת תהפוך לשיטת קבלת ההחלטות החדשה, והאנושות תוכל לצאת מהמשבר, לא רק מהמשבר הכלכלי אלא מהמשבר הכללי.

המשבר הוא למעשה, לידת המצב החדש. זה כמו צירי לידה, כאשר התינוק במאמץ יוצא מרחם של האם אל העולם שלנו. כך גם אנחנו ברגע הנוכחי עוברים את אותה נקודת ההיפוך בהכרתנו, בהבנתנו את העולם ואת עצמנו.

מתוך השיעור המקדים לכנס בליטא, 22.03.12

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר ההתאמה בין שתי המערכות
שיטת הריפוי
המאה ה-21 צעד אל הנצחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest