דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה כשׂכר עבור העבודה

אמונה כשׂכר עבור העבודה

מתוך מאמר ד' מספר "שמעתי", "מהו סיבת הכבידות, שהאדם מרגיש בבטול לה', בעבודה": "שעיקר עבודת האדם היא רק, לבוא לידי הרגשת מציאות ה', היינו שירגיש את מציאות ה', "שמלא כל הארץ כבודו"… ולא לחשוב על שום דבר, כלומר שכל השכר שהוא רוצה תמורת עבודתו, צריך שיהיה שיזכה לאמונת ה'."

מילים רבות קיבלו משמעות כפולה. כי המשמעות ההתחלתית שלהן בשפה העברית באה עוד מאדם, אדם הראשון, ומאברהם, שאסף בבבל העתיקה קבוצת אנשים ולימד אותם את גילוי הבורא. מלכתחילה, המילה הצביעה על השורש הרוחני והייתה לה משמעות כפולה. אבל היום בעולם הגשמי שלנו המילים האלה קיבלו משמעות הפוכה לחלוטין.

כמו למשל הביטוי הידוע מספר קהלת: "הכול הבל הבלים", שמסמל, שהכול בנוי על "אור חוזר" (הבל), על התוצאות מהעבודה של האדם בהשפעה. ואילו בעולם שלנו, המילה הזאת קיבלה היום משמעות אחרת לגמרי, שמשהו שאין לו שום ערך ומשמעות..

אותו הדבר קרה גם עם המילה "אמונה". לאחר שעם ישראל התנתק מהרגשת הרוחניות, המילה הזאת התחילה לסמל אמונה במשהו נסתר, משהו לא ידוע, האם זה קיים או לא. אנחנו מאמינים שזה קיים, אף על פי שאין לנו לכך שום הוכחות. כלומר, המילה "אמונה" איבדה את הערך שלה ומשמעותה האמיתית, כהרגשת הבורא.

כך זה התרחש גם עם הרבה מילים אחרות, ולכן אנחנו לא מבינים על מה כתוב בטקסטים הקבליים, כי הם הרי מתארים ומצביעים על מצבים רוחניים.

אבל סיבת הכבדות היא בזה, שאין לנו אמונה בבורא, זאת אומרת, שאנחנו לא מרגישים אותו. ברגע שהאדם מתחיל להרגיש את הבורא אז מופיעה אצלו בעיה אחרת: איך הוא מתעלה מעל להרגשה הזאת ועל ידי הבחירה החופשית שלו קובע ומעדיף את ההשפעה לבורא. כי ההשפעה הזאת לא צריכה להיות מאולצת, תחת השפעת גילוי הבורא, אלא צריך להתעלות מעל הגילוי הזה הודות לערך העליון שלו. אחרת זו תהיה רק תוצאה של ההכנעה של האדם הקטן בפני הבורא הגדול ולא תהיה בזה שום עבודה.

אבל בינתיים, סיבת הכבדות נעוצה בכך שאיננו מרגישים את הכוח העליון, שאין עוד מלבדו. ברגע שהאדם מתחיל להרגיש, אז הוא נכנע ומתחיל להסכים לכל דבר. לכן המטרה היחידה שלנו בעבודה זה גילוי הבורא, ולזה צריך לכוון את כל הכוחות כדי לגלות אותו לפי השתוות הצורה, שאת זה מממשים בתוך הקבוצה על ידי חיבור וערבות הדדית.

מתוך ההכנה לשיעור, 01.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קשיים הם הזמנה לגילוי
כל העניין הוא בהגדרות
להאמין פירושו להרגיש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest