אם רק תשמע

שאלה: איך אפשר לא לפזר את הכוחות שלי למטרות זרות? אם כל ההפרעות מגיעות מהבורא, אז איך אנחנו יכולים להתמודד איתו?

תשובתי: ודאי שכל ההפרעות מגיעות אלינו מהבורא, כדי שנבין טוב יותר את עצמנו ונתקדם ביעילות רבה יותר. הן רק נקראות "הפרעות". אנחנו לא מבינים שאלה הן עצות שעוזרות לנו להתקדם נכון. אם היינו שומעים טוב יותר את מה שנקרא "קולו של הבורא", היינו מתקדמים מהר מאוד אל המטרה.

הבעיה היא שאיננו שומעים לו ואיננו שמים לב שהוא מדבר איתנו בכל רגע! אותה מערכת הכוחות שבה אנחנו נמצאים, אותו שדה הכוחות, אותה ההשפעה הכללית, אותו הכוח שברא אותנו, ממשיך כל הזמן להשפיע עלינו. אבל הוא עושה את זה עד לגבול מסוים, כדי שאני אטה את האוזן שלי אליו לפחות במקצת, כדי שקצת נשים לב אליו. ואז כבר נבין מה הוא אומר!

כך אנחנו בנויים. הבורא נמצא ממש על הגבול של הרגשות שלנו, של התפיסה שלנו. הוא דורש מאיתנו רק להעלות במקצת את הרגישות שלנו, כדי שנתחיל להרגיש אותו.

והרגישות מועלית על ידי זה שאני מבין ש"אין עוד מלבדו", וכל מה שהוא רוצה לומר לי – זה לטובתי, ושהוא טוב ומיטיב בכל רגע, לרעים ולטובים. אם הייתי יודע את זה, הייתי מברך על הרע כמו על הטוב, מפני שהרע לא קיים.

אם הייתי בנטייה כזאת, בהבנה כזאת, הייתי מחפש כל הזמן מה הוא רוצה לרמוז לי על ידי אותו המצב שבו אני נמצא עכשיו. יש מסביבי קבוצה, משפחה, כל העולם, בעיות ודאגות פנימיות וחיצוניות: טובות ורעות. אבל מה הוא רוצה לומר לי על ידי כל זה? איך אני יכול לאזן את עצמי במצב המסובך הזה שבו אני נמצא?

והמקובלים מייעצים לך מה לעשות, איך לכוון את עצמך כדי להתחיל להרגיש את הבורא וליישר את עצמך בהתאם לזה. זה נקרא שאתה מגלה את המאור המחזיר למוטב, ולפי מידת ההבנה וההרגשה שלך, אתה מתחיל לסדר את התכונות, הרגשות והרצונות הפנימיים שלך.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החברים הבלתי נפרדים וחדי-השיניים
מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה
הסולם מוכן, הבחירה בידיך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest