דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תרדו מהכביש המהיר

אל תרדו מהכביש המהיר

שאלה: האם אפשר לומר ש"דרך אחישנה" ו"דרך בעיתו", זה שני קווים שונים?

תשובתי: "דרך בעיתו", זה בכלל לא קו.

נניח, שאני נמצא עכשיו באיזה שהוא מצב (1), וממנו אני צריך להתקדם הלאה למצב הבא (2). כדי לעשות את הדרך הזאת, צריך לשמור על העיקרון של ישראל, תורה, קב"ה, חד הוא. אם אני מכוון את עצמי בצורה כזאת, אז אני מתקדם ב"דרך אחישנה".

אל תרדו מהכביש המהיר

אבל מה קורה, אם עשיתי איזה חלק מהדרך ופתאום נכשלתי? מה לעשות אם נכשלתי, כלומר, לא יכולתי להלביש כוונה על מנת להשפיע על הרצון שהתגלה בשלב הנוכחי? האם אני יכול להתקדם הלאה ללא כוונה נכונה? לא, לא יכול.

כלומר, אין כזאת דרך שבה אפשר להתקדם "בעיתו". אני אצטרך לעמוד כאן עם הכוונה הלא טובה ולא נכונה שלי, שמושכת אותי "שמאלה" (←), לגשמיות. אחר כך, אני חייב להגיע ל"הכרת הרע", ואחר כך לחזור לאותו מסלול.

כדי להגיע ל"הכרת הרע", אני אצטרך להיכנס לתוכו, להשקיע יגיעה, להשלים את כל מה שחסר, להגיע לסיכום לא טוב, להצטער ולהתחרט על מה שקרה ואז כבר לחזור לכיוון אחישנה.

באופן כזה, אין לי שום סיכוי להתקדם אפילו במשהו למטרה בדרך של "בעיתו", אפילו אם יתנו לי אלף מכות. המכות האלה, זה לא תשלום על הטעות. אחרי המכות אני עוד צריך לעשות חשבון ולהכיר את הרע האמיתי, שהמכות לא יהיו כדבר רע, אלא כטוב. אני כאילו מנשק את המקל, מודה לבורא על המכות שהוא נתן: "תודה רבה! זה יופי, אני מודה לך, כי עכשיו אני מבין שאני נמצא ברע". ויותר מזה, עכשיו אני מכיר בעובדה שמכות זה טוב, ומה שרע, זה שמקודם זה נראה לי כתענוג.

כך המכות מאפשרות לי להתקרב לבורא. אבל תוך כדי מהלך העניינים אני צריך כל כך הרבה להרגיש ולהחכים, כל כך הרבה לשנות בתוכי בדרך הארוכה הזאת של הייסורים… היא רק נקראת כך, אולם למעשה זאת לא דרך, אני פשוט עושה סיבוב, "סיבוב פרסה" וחוזר בחזרה. והסיבוב הזה יכול לקחת, נגיד, עשרים שנה ולא שנה שנתיים.

אל תרדו מהכביש המהיר

שאלה: אז איך אפשר להאיץ בדרך ישרה?

תשובתי: אפשר להתקדם ב"אחישנה" בדרך ישרה, אם אתה כל הזמן נכלל במרכז הקבוצה יותר ויותר. כי ללכת בדרך, זה נקרא, לממש את הבחירה החופשית שלנו. ומימוש הבחירה החופשית זה בחיזוק הקבוצה, שהיא האמצעי היחידי להשגת המטרה.

מתוך שיעור על המאמר "ירושת הארץ" של בעל הסולם, 06.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דרך ארץ, המחוממת על ידי האור
על ייסורים גדולים וקטנים
מסלול המראה במקום מבוך מפותל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest