דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אל תפחדו לדפוק בדלת סגורה

אל תפחדו לדפוק בדלת סגורה

שאלה: כיצד להתייחס לזה, שבזמן ההפצה אתה נתקל בתגובה שלילית, בהתפרצויות של שנאה?

תשובה: בהפצה לקהל הרחב צריך לפעול כמו שנהוג בעולם הזה, כלומר, להתנהג כמו שבן אדם מן השורה היה מתנהג, ובמקרים קיצוניים לפנות למשטרה, לבית משפט. אבל ברוב המקרים אין שום טעם להגיב.

צריך להבין, שהמצבים הללו נשלחו מלמעלה על ידי ההשגחה העליונה, אבל עלינו להגיב עליהם בצורה רגילה. על אף שאנחנו יודעים שזה הגיע מהבורא ושאין עוד מלבדו, והוא מסדר את כל המצבים, התגובה שלנו צריכה להיות על פי העיקרון: "אם אין קמח אין תורה ואם אין תורה אין קמח". לכן, חייבת להיות תגובה גם במישור של העולם הזה וגם במישור של העולם העליון. כלומר, אנחנו חייבים לחזק את הקשר בינינו, ובזה אנחנו בטוח ננטרל את כל השנאה והיחס הרע כלפינו.

הרי, אנחנו רוצים לגלות את הבורא בקשר בינינו כדי שהוא ישרה בינינו, וכל זה כדי לעשות לו נחת רוח. ובהתאם לזה, הוא עוזר לנו על ידי כך שמגלה לנו שונאים גדולים יותר ורבים יותר. אלה הם הרצונות הלא מתוקנים שחייבים להתגלות ולעזור לנו ליצור קשר עוד יותר הדוק עם הבורא.

לכן עלינו לקבל את כל התגובות השליליות בהבנה. הקבוצה צריכה להיות מוכנה לזה. בכל רגע יש כאלה שנופלים, אבל מישהו מתרומם, ולכן כל הקבוצה העולמית באופן כללי מתקדמת תוך כדי עזרה הדדית. עכשיו אנחנו חייבים להיות נאמנים ולבנות קשרים חזקים בין כל הקבוצות, ואנחנו נראה איך זה יעזור לכולם.

תנתחו את כל ההפרעות וגילוי השנאה ותחליטו מה לעשות בכל מקרה פרטני. אבל התיקון העיקרי זה לשתוק עד כמה שאפשר וכמה שיותר חזק להתחבר עם הקבוצה העולמית, יחד עם הבורא, כמקום של הישועה הכללית.

ואז אנחנו נראה שכל השונאים פתאום יהפכו לאוהדים. כאילו אתה דופק על דלת של מישהו זר, ובהתחלה לא רוצים לפתוח לך, לא רוצים לדבר איתך, מזלזלים בך. ואחר כך אתה רואה שאתה יכול לשפר את היחסים שלך איתם, ולומד מזה כיצד להתייחס לכל העולם עם אותה הסבלנות.

צריך לראות שמאחורי כל אדם, כל דלת סגורה, מסתתר הבורא ומשחק איתך. תתייחס לאדם כנציג של הבורא. הבורא רוצה שאתה עכשיו תגלה אמפטיה, תדבר. אם אתה מגיע עם הכוח העליון בתוכך ורואה את האדם שמולך כנציג של הבורא, כעזר כנגדו, הכול מסתדר. כך אנחנו נצליח בכל העולם.

העבודה הזאת חשובה מאוד, הרי היא בונה אותנו. כתוצאה ממנה אנחנו נוכל לגשת לקהל רחב יותר, למדינות ועמים אחרים. אנחנו התחלנו את העבודה בישראל, וכאן זה יהיה הכי קשה, הרי עם ישראל הוא הכי קשה. ואם אנחנו נלמד לעבוד איתם, אז לאחר מכן, השיטה, כוח התיקון "נשפך מישראל לכל יתר העמים". אם אנחנו ניצור בתוך עם ישראל מקור התיקון, זה ישטוף את כל העולם. אפילו לא נצטרך לשכנע אף אחד, הם יימשכו לזה בצורה אינסטינקטיבית ויתחברו אלינו.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 07.08.2013

דיעות קודמות בנושא:
ללמוד לעבוד ללא קשר לתוצאה
העם זקוק לנבחרים
הגישה אל הרשת הפנימית היא לפי הרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest