דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תענו את עצמכם לשווא

אל תענו את עצמכם לשווא

laitman_2010-11-23_8288-70.jpg

שאלה: עדיין לא מימשתי את רצונותיי הגשמיים, אך כבר הגעתי לחכמת הקבלה. מה זה אומר?

תשובתי: לא נורא, תמשיך. התורה מעידה, כפי שבעל הסולם מסביר ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", שהאדם אינו צריך להיות סגפן. דרכנו אינה דרך פרישות, אלא אנחנו מתקדמים בעזרת המאור המחזיר למוטב. על ידי העבודה בקבוצה, ובניית כוונה נכונה בזמן הלימוד, אנחנו מושכים את האור, והוא מתקן אותנו. הגוף שלנו אינו שייך לכך, לא צריך לענות אותו ולייסר אותו, לא צריך להפוך את החיים להגבלות קשות.

חכמת הקבלה אינה דורשת מהאדם דבר פרט ללימוד עם כוונה. הכול יסתדר למרות הרוע שלנו, למרות הנטיות שלנו, למרות התאוות והמחשבות הזרות. אפשר לאור לעשות סדר ותפריע לו כמה שפחות. מרוב שכל, אנחנו מתחילים לפעול לבד וממציאים הגבלות מלאכותיות, כאילו שאנחנו יודעים מה טוב ומה רע להשגה הרוחנית. זו גישה לגמרי לא נכונה. אם תיתן חופש לשכל, לא תשיג דבר, כיוון שהשכל נובע מהאגו, מתוך הרצון המקולקל. האם הוא בעצמו יכול לקבוע את הצעד הבא בדרך לתיקונו?

לכן, עלינו רק לבנות תנאים נכונים לאור שיפעל עלינו. זו כל השיטה. יותר לא צריך כלום. אל תפריע לאור, ההיפך, תתרום כמה שיותר, עזור לו להשפיע עליך.

הקבוצה, האיחוד, ישיבות החברים, ההפצה, הלימוד, האירועים, הכנסים, הפגישות – השתמש בכל מה שמעורר את השפעת האור, כי הוא זורם לשם חיבור הנשמות בלבד. משם הוא יצא בזמן השבירה, ולשם הוא חוזר כשהנשמות מנסות להתחבר. הכי חשוב שעל רקע הפעולות החיצוניות, תעשה עבודה פנימית, כדי שמכל הלב תנסה להתחבר עם החברים ותצפה לאור שיבוא ובאמת יחבר ביניכם. כאן הוא מקור התיקון. אין אמצעים אחרים בעולם שלנו, לא בתוך האדם ולא מחוץ לו. רק זה יאפשר תיקון לך ולעולם כולו ששוקע בתוך המשבר הגלובלי.

כל מה שהשגנו במשך אלפי שנים, מתחיל היום להתערער וחושף בפנינו כלי ריק, רצון ריק, ואנחנו צריכים לעשות משהו עימו. בימינו הריקנות הופכת לנחלת הכלל. לכן, עלינו לגלות את השיטה הנכונה שמבוססת על חיבור. עלינו למצוא את מקום השבירה ולמשוך לשם את המאור שיחזיר אותנו למוטב, כלומר לחיבור, לנשמה אחת. רק האור העליון שמתגלה בחיבור בינינו, ייתן לנו את הרגשת החיים האמיתיים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מכות מצרים ללא הפרזות חיצוניות
אל תפריע לעבודת הבורא!
תנו לאור לעבוד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest