דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תיכנס למשא ומתן עם פרעה

אל תיכנס למשא ומתן עם פרעה

Laitman_2011-05-11_3334_w.jpg

אנחנו צריכים להתייחס לכל הבעיות שבקבוצות כעל הגילוי ההכרחי של הרע שלא ניתן להסתירו. לכן זה טוב שהוא התגלה, וכדאי לגלות אותו, אבל רק לרגע קט. אם האדם מתעכב ונשאר ברע שהתגלה למשך רגע אחד יותר ממה שדרוש לתיקונו, אז הוא כבר נמצא ב"קליפה".

צריך לגלות את הרע רק לרגע אחד, ומייד לתקן אותו. צריכים להיות ערוכים לכך. אבל לצערי אני רואה שלפעמים זה לא קורה, והאנשים אינם מתקנים את הרע, אלא שוקעים בתוכו זמן רב. כאילו הם נהנים מהשהייה בתוכו. והם אינם מבינים שמצבים כאלה ניתנים לנו בכוונה כדי שבזכותם נגדל.

הבורא תמיד מזמין אותך: "בוא אל פרעה!", אבל האם אנחנו באים אל "פרעה" ביחד עם הבורא בנקודת "משה" שקיימת בנו, כמו נציגים של "ישר-אל", כלומר, שמכוונים ישר אל הבורא שאליו אנחנו רוצים להגיע דרך "פרעה"? או שאנחנו פשוט מגיעים אליו לבקש, לשאת ולתת על התנאים הטובים עבורנו, כמו עבדים רגילים שמתווכחים עם בעל הבית בכך שדורשים לעצמם יותר הטבות ושכר?

בינתיים אנחנו שוכחים מה מסמלת הגישה הזאת: "בוא אל פרעה", ומתחילים לעסוק בדברים גשמיים כאילו שיש בזה משמעות כלשהי ומבררים את היחסים בינינו. במקום שנתייחס למצב הזה מנקודת המבט של המטרה הרוחנית.

אני מזהיר את כולם שצריך לצאת מהמצבים הללו כמה שיותר מהר, להתייחס ברגישות ובעירנות לכל מה שקורה עימנו, ולא לשכוח שבאמת "אין עוד מלבדו" וההזמנה "בוא אל פרעה" תמיד מגיעה מהבורא. הבורא מתחיל ואנחנו צריכים יחד איתו להתייחס באופן כזה ל"פרעה" מנקודת "משה".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 06.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משחק שמסודר מלמעלה
טיסה מעל הלוע של הר הגעש
הרע משרת את הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest