דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אלף חיילים ערבים בצה"ל

אלף חיילים ערבים בצה"ל

שאלה: בצה"ל משרתים כיום יותר מאלף חיילים ערבים. יותר ממחציתם ביקשו לשרת בתפקידי לחימה. בין המתגייסים יש מוסלמים מהמשולש ואפילו ממזרח ירושלים. רבים מהם צריכים להוריד את המדים לפני שהם חוזרים הביתה. לאחרונה התפרסם סרטון מדהים שבו נראה ג'יפ של צה"ל עומד מול מערת המכפלה, יורד ממנו חייל במדים של צה"ל, פורס שטיח תפילה ומתפלל. אני אומר לעצמי, "זה גיבור". הוא פעמיים גיבור, פעם ראשונה על כך שהחליט להתגייס, ופעם שנייה שלא אכפת לו מה אומרים האנשים מסביב, הוא מתפלל. מה נותן לאנשים כוח כזה?

תשובתי: אני חושב שזו צדקת הדרך, צדקת המצב. הוא מבין שמצד אחד הוא ערבי-מוסלמי, דתי, ומצד שני זו המולדת שלו, הוא חי כאן והצבא שומר גם עליו. אני חושב שבשום מדינה סמוכה אלינו אין אנשים שחיים בכזה ביטחון כמו בישראל, הכוונה לערבים אפילו. גם לא עם השירותים שהמדינה נותנת להם, פנסיה, ביטוח לאומי, קופת חולים, ולכן לא פלא שהוא גם משרת בצבא וגם נשאר מוסלמי ודתי.

שאלה: איך לדעתך כישראלים יהודים אנחנו צריכים להתייחס לכאלה גיבורים?

תשובתי: ודאי שעלינו לתת להם כבוד, ולתת להם לחיות בהרגשת ביטחון אישי, לחשוב איך אנחנו מגנים עליהם ומאפשרים להם להתקדם בחיים, שירגישו שכדאי לשרת בצבא.

שאלה: האם אנחנו יכולים לחיות כאן חיים משותפים?

תשובתי: בסך הכול אנחנו איכשהו חיים יחד. ואם נתנגד לכל הכוחות שרוצים להפריד בינינו ונבנה חיים טובים יותר, אז נגיע בסופו של דבר למצב שאין טוב יותר מחיים יחד בדו-קיום.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימיאקטואליה בראי הקבלה", 27.9.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest