דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלה שהלכו אחרי אברהם

אלה שהלכו אחרי אברהם

שאלה: במה ישראל שונה מעמים אחרים? למה יש לו תפקיד מסוים?

תשובתי: הרצונות של גלגלתא ועיניים נקראים "ישראל", ואח"פ נקראים "אומות העולם". החומר של הבריאה הוא רצון לקבל. אותו הרצון לקבל, שהוא עד כדי כך קטן, שמסוגל להשתוקק רק להשפעה, נקרא "ישראל". ולכן נאמר: "אתם מעטים מכל העמים".

בבבל העתיקה חי אדם שנקרא אברהם שרצה להגיע לחיים טובים, להשתחרר מהאגו שבתוכו היו שקועים כל הבבלים. הם החליטו לבנות מגדל בבל, אבל השפות שלהם התבלבלו והתערבבו, והם הפסיקו להבין זה את זה, איבדו את הקשר זה עם זה.

אברהם הבין שהתכלית היא דווקא להיות מחוברים יחד. על ידי החיבור אנחנו יכולים לייצב וליצור מערכת שבתוכה אנחנו נגלה את הכוח העליון שמפעיל ומנהל אותנו. כמה אנשים הלכו אחרי אברהם? 5000 איש מתוך שלושה מיליון. כי לצורך זה צריכה להיות זָכּוּת מיוחדת באדם.

אותם אנשים זכים שהצטרפו לאברהם, בהתאם לכוונה שלהם "ישר-אל", כלומר לפי השתוקקות שלהם להידמות לכוח העליון שכולו השפעה, הם נקראים "ישר-אל". וכל היתר השתוקקו ללכת לכיוון ההפוך, לכיוון האגו, והם נקראים "אומות העולם".

ודאי, שכל תכלית הבריאה היא להביא את כולם לישר-אל, לדרגת קיום אחרת. אבל בינתיים רק אותו החלק הקטן מסכים לכזאת עלייה. אברהם הוציא אותם מבבל והלך איתם. ישראל נבדל בזכות הכלים שלו: שורש, א', ב'. אלה כלים של גו"ע שמוכנים להבין את הרעיון הזה ולהימשך לחיבור.

אנחנו קיימים בתוך שדה שלא פועל על אדם אחד, אלא רק על החיבור שלנו. ברגע שנוצר חיבור בין כמה אנשים, אז הם מזמינים על עצמם את השפעת הבורא, השפעה של השדה הזה, בהתאם לחיבור שלהם מעל האגו. ואז הם מרגישים שמתגלה בהם הכוח העליון, מתגלה בהם אור.

אנחנו כולנו נמצאים בתוך שדה של אור קבוע שקיים במנוחה מוחלטת. אם אנחנו לא מתחברים, אז אנחנו בכלל לא רואים אותו, לא מרגישים שום דבר. אבל אם אנחנו מתחילים להתחבר עם אחרים, אז אפילו בתוך חיבור בין שניים, מכל שכן עשרה אנשים, אנחנו מתחילים לקלוט את השדה הזה כמו מקלט רדיו.

הקליטה הזאת שבתוכנו מורגשת כגילוי של האור, גילוי של הבורא, של הכוח העליון, כאילו שקלטנו גל רדיו. זה מה שאברהם הסביר לבבלים, והיו כאלה שהבינו אותו והלכו אחריו, כי היה להם מובן שרק כך אפשר לצאת מהמשבר שהתפתח בבבל.

וכל היתר שלא הבינו את אברהם נשארו בבבל, והתכוונו לזרום בזרם יחד עם האגו שלהם. ומאז כל העולם התחלק כביכול לשני חלקים: ישראל ואומות העולם. היה נדמה, למה זה כל כך חשוב אם ישראל מונה בסך הכול כמה מיליוני אנשים? – אבל הוא קובע את מהות התהליך. ואנחנו רואים שהחלוקה הזאת נשמרת לאורך כל ההיסטוריה עד ימינו ממש.

לא מדובר כאן על מקום גיאוגרפי על פני כדור הארץ, אלא אנחנו מדברים על הרעיון הרוחני. ישנם אנשים שמשתמשים ברעיון הזה של אברהם, כמו ישראל, ואחרים משתמשים בטבע שלהם, כמו הבבלים.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 15.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נאיביות זה לא פגע
חשבון מיוחד עם עָם ישראל
בית אברהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest