דף הבית / משבר עולמי / אך המלך הוא עירום!

אך המלך הוא עירום!

שאלה: אם יכולת התיקון תלויה במידת הקלקול, אז איך אתה מתייחס לאתר "ויקיליקס" המפרסם מידע סודי ושערורייתי על פעילות של ממשלות ושרים חשובים? זה גורם לתיקון או קלקול?

תשובתי: אני חושב שזה מקדם את התיקון. גילוי האמת הוא תמיד טוב. ככל שאנשים יודעים יותר זה על זה, זה יותר טוב. והבושה שגורמת לנו להסתיר את עצמנו מפני הגאווה שלנו, רק מבדילה בינינו. לכן ריגול זה דבר טוב, כשאני פורץ לשני נגד הבושה ואני מגלה מה יש לו. והוא עושה אותו דבר איתי. אם איננו יכולים להיות גלויים זה עם זה, אז לפחות נפתח בצורה כזאת… זה מאד עוזר להבין האחד את השני.

כשאנחנו מתחילים להבין זה את זה יותר טוב, אפילו במעשים לא כשרים, אנחנו מקבלים הזדמנות להתקשר זה עם זה. לעומת זאת, אם שנינו מעמידים פנים ושומרים מרחק, אנחנו אף פעם לא נוכל להתחבר. לכן כל מעשה המוביל לגילוי, צריך לברכו. ואני חושב שבזכות גילוי ה"סודות", האנשים הבינו את העובדה שהשליטה בעולם נמצאת בידיים של אנשים שיודעים ומבינים בו לא יותר מכל אדם רגיל.

התגלה לנו ש"המלך הוא עירום", כמו באגדה! ועל מי אנחנו יכולים לסמוך? – רק על הבורא. זה גורם לאדם לחשוב, איך להינצל מכל הבעיות: באקולוגיה, כשלא ברור מה לעשות עם האקלים. בכספים, איפה שהכול מכור וגנוב. כל אחד במצבו ודרגתו חושב רק על עצמו: איך לנצל את כל העולם לטובתי. עכשיו כל הצביעות תתגלה וזה מצוין! זה גילוי הטבע האמיתי. כתוצאה מכך העולם ישתנה ויהיה יותר גלוי.

הקשרים שניסו בכוח להסתיר, פתאום מתגלים, ואנחנו רואים שכל העולם מחובר. העולם מקבל דמות אנושית וכולם רואים שהפוליטיקאים החשובים, הם גם רק אנשים. כל הלכלוך יוצא החוצה, וזה מאד מועיל. כך בדיוק מתקדמים לתיקון, קודם כל צריך לברר את השבירה, ואז מתוך זה מגיעים לתיקון. זה התהליך הנכון. האם יותר טוב שהם היו ממשיכים לשמור את הסודות? – אנחנו אף פעם לא היינו יודעים מה מסתתר שם בפנים.

בסופו של דבר, הכול בא מלמעלה, זה רק מתגשם בעולם שלנו באנשים, בסביבה, בממשלה. אך העובדה עצמה מאד משמחת, אם הדברים המפוקפקים היו מתגלים כך בעולם, היה לנו קל להחליט מי אנחנו ומה לעשות עם עצמנו! אם עכשיו היו מתגלים דוחות סודיים על מצב האקולוגי, שהוא הבעיה העיקרית שלנו שאותה מסתירים מאיתנו היום – הרי לא מגלים לנו באיזה מצב מסוכן אנחנו נמצאים, בני אדם היו רואים עד כמה אנחנו אבודים. אם יגלו את הבעיות של הטבע שאנחנו חסרי אונים לגביהן ולא יהיה לנו סיכוי להסתתר מפניהן, אולי זה ישכנע את האדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 12.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
גילוי רק לטובה
זה רק תיאטרון בובות
נוסחת הקיום הנכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest