דף הבית / משבר עולמי / אי אפשר להסתיר חוסר משמעות של החיים!

אי אפשר להסתיר חוסר משמעות של החיים!

דעה: התרבות המודרנית יוצרת מקרים של אנומיה (מצב של בלבול, מבוכה, כאשר נורמות חברתיות אינן ברורות, חלשות, סותרות או נעדרות) מוחלטת. האדם הורג סתם. מקריות מחליטה האם חיים לאדם או מוות. החדשות מודיעות שאנחנו חיים בעולם של שליטת הרע.

מאז 1920 גיבור אמריקאי היה משרת את החברה, מגן עליה. אצל הגיבור תמיד ישנו ההפוך, האנטי גיבור, שדואג תמיד לעצמו. בזה הוא שונה מגיבור. הוא אגואיסט. גיבור ("באטמן" וכו'.) הופך להיות חזק על טבעי, רק אם הוא אזרח פשוט של החברה, מגן על החברה.

אבל האידיאולוגיות הגדולות, ההתנגדות של האימפריה הטובה והאימפריה הרעה קרסו. עד שתקום אידיאולוגיה חדשה, דמותו של הגיבור תהיה במשבר. לכן הוליווד מייצרת עכשיו סרטים מאוד מוזרים: אדם מתנהג בצורה נכונה ובכל מקרה נידון.

האדם המודרני נוטה לא לחשוב על המוות, משום שזה לשווא. לאדם הדתי המוות זה רק אפיזודה בדרך "מכאן- לשם". אבל, אף על פי שאנחנו לא מדברים על מוות, הנושא הזה לא הושתק. הרי העיקרון של היום "קח מהחיים הכול" – חגיגה אינסופית של צריכה, סעודה בזמן מגיפה, ארוחה סוערת של אדם שרואה את סופו, ומודע שנידון למוות בטוח. התרבות המודרנית רק עושה רושם שכאילו נהנית מהחיים בלי סוף. למעשה, היא ללא רחמים חושפת את ארעיות החיים וכל הזמן מזכירה על המוות הבלתי הנמנע.

ידיעות קודמות בנושא:
תתחילו בעצמכם
שפת התרבות החדשה
תעשייה של יצירה אינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest