דף הבית / קבלה ומדע / טבע / איתני הטבע מכים בעוצמה בדרום אירופה

איתני הטבע מכים בעוצמה בדרום אירופה

ידיעה: "את ספרד, איטליה וצרפת פוקדים גשמי זעף ורוחות סוערות. בעקבות ההצפות הכבדות נערכו פינויים המוניים. עם תחילתם של גשמי הזעף נוצרו הפסקות רבות באספקת החשמל. 8000 משפחות נותרו ללא חימום ואור.

יותר מאלפיים איש פונו בהצלחה מאזורי הסכנה. עד שמפלס המים ירד, כולם ייאלצו לחיות במרכזי חירום למפונים, ויש חשש שהם יגלו שבתיהם נהרסו. הנהרות שעלו על גדותיהם הציפו שטחים נרחבים.

מפולות הבוץ שנגרמו מגשמי הזעף שטפו את דרכי הגישה וניתקו יישובים רבים משאר העולם. לא צופים שסופו של האסון יגיע בקרוב. בפחות משלוש שעות ירדו מטר וחצי של משקעים.

הסערות והשיטפונות הכבדים אינם ממהרים לעזוב את איטליה, וירדו זה עתה במלוא עוצמתם על טורינו. אם הגשם לא ייפסק, השיטפונות יגיעו לעיר. בתי הספר סגורים, ולתושבים לא מומלץ לעזוב את בתיהם אם אין בכך צורך הכרחי. בוונציה הטבע סוער במלוא העוצמה. בשבועיים האחרונים, מאז תחילתו של אסון הטבע, נהרגו באיטליה עשרים בני אדם.

בספרד, במחוז הבירה מדריד כבר ירד שלג. כאן וב-24 אזורים נוספים במדינה פורסמה התרעה מפני הסערה. התמונה דומה: שיטפונות מתמשכים, נהרות שעלו על גדותיהם, רוח סערה ועצים שנפלו ברחובות העיר".

התייחסותי: ללא ספק, הטבע הולך ויוצא מאיזון וזה מתגלה בכל דרגותיו. שנת 2012 תביא הפתעות יותר גדולות ויותר לא נעימות. עד שנבין שרק השינוי ביחסים בינינו יכול להשפיע על העולם הסובב אותנו. כמה שלא נתכונן למכות הטבע – שום דבר לא יעזור. הטבע מעניש אותנו, עד שנבין, כמו ילדים עקשנים, שאנחנו בעצמנו מעוררים את המכות הללו על ידי ההתנהגות שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
איתני הטבע נגדנו!
כמות אסונות הטבע הושלשה
במלחציים של הטבע

One comment

  1. יש לנו בעיה עקרונית בהסברה
    מצד אחד קל להראות ולהסביר את הקשר בין ערבות ואופי הקשר בין בני אדם לכל הבלגן בדרגת המדבר קרי משבר כלכלי, בחינוך, ובכל מה שהאדם עושה.
    ברור גם לכולם שאנחנו גמדים קטנים וחסרי ישע אל מול איתני הטבע..
    אבל!
    אין לנו שום יכולת לקשור בין הקשר בין בני אדם לבין הבלגן בדרגות חי צומח דומם. אף אחד לא מקבל את זה שיש שיטפונות פו ושם בגלל שאנחנו לא קשורים נכון בנינו.
    מקסימום יש כאלו שקושרים את זה לפליטות פחמן וגם זה אחת המחלוקות הגדולות בין מדענים.
    ברור להרבה ששנת 2012 תביא איתה המון אסונות טבע אבל איך מסבירים להם את הקשר – איפו החוליה החסרה…

    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest