דף הבית / אקטואליה / אירופה – להתרחק להשתנות ולחזור

אירופה – להתרחק להשתנות ולחזור

הערה: אנגליה סובלת מה"ברקזיט" ואינה יכולה לקבל את העובדה שעליה לצאת מהאיחוד האירופאי. בישיבה של האיחוד האירופאי דחו את "הברקזיט" עד 31 באוקטובר. יושב ראש האיחוד האירופאי דונלד טוסק אמר: "אני רוצה לפנות לחברים הבריטיים שלי. זה מספיק זמן, כדי להגיע ולמצוא את ההחלטה הטובה ביותר. בבקשה, אל תעבירו את הזמן הזה לריק". לדבריך אם רוצים להתרחק אז צריך להתנתק ובזמן הקרוב לא יהיה שם איחוד.

תגובתי: אני בעד סיפוק האגואיזם בכל הדרגות שלו ובשום אופן לא לכפות עליו דבר. תתרחקו ותתחילו להתקרב רגשית בצורה נכונה, מבלי לכפות זה על זה. כל מה שהיה היה, היום אפשר לחיות בכל מדינה, להתחתן, לרכוש כל דרכון, לבנות בית היכן שרוצים. כבר אין גבולות או דעות קדומות, כפי שהיו בעבר.

בואו נתייחס באופן שונה לזה, כלומר נתחיל בהתקרבות, נתרגל שכך זה קיים, דרושה תרבות משותפת. לכל עם, לכל קבוצה יש תרבות עממית ייחודית משלהם, אבל חוץ מזה יש תרבות משותפת. התרבות המשותפת הזאת חסרה לנו.

שאלה: תרבות משותפת לאירופאי?

תשובתי: כן. לא נעשה שום דבר בכיוון הזה.

שאלה: כלומר אתה סבור שצריך להתרחק, כדי להתקרב?

תשובתי: צריך להיפרד בצורה טובה, כדי לשנות את עצמנו ובהתאם לשינויים להתקרב זה לזה. שינוי של עצמי, זה שינוי ביחס לאחר.  לדעת, להשיג, ללמוד וכן הלאה, כלומר להתקרב זה לזה לא בכפייה.

שאלה: כדי שאחר כך יופיע רצון עצמי להתאחד?

תשובתי: כן, בוודאי. וזה יהיה בכל מקום. מה מתרחש בספרד עם קטלוניה, עם הבסקים? ברצלונה, זו העיר הגדולה והפופולרית ביותר בספרד ואילו הבסקים סבורים שזה למעשה לא ספרד. כלומר, צריך להוסיף חינוך רציני, התקרבות בצורה רכה.

שאלה: מי יעסוק בזה?

תשובתי: יש בעולם מיליארדי בני אדם ללא עבודה. אפשר להתחיל בעזרתם להתאחד! אין מה לעשות. באפריקה נלחמים זה עם זה, ממש אוכלים אחד את השני. ובכלל זה המצב בכל מקום בעולם, הכול מתקדם לקראת החמרת המאבק הגזעני, המעמדי והלאומי. ניתן ליישב זאת רק על ידי חינוך.

שאלה: זה לא יצליח על ידי חוקים, איסורים, שום דבר?

תשובתי: בשום אופן. מדובר על יחסים הדדיים רגשיים.

שאלה: האם אתה אופטימי בעניין זה, האם היחסים ההדדיים הרגשיים הללו יתקיימו, האם אנחנו נגיע להבנתם?

תשובתי: רק דרך השורש המשותף. למעלה מכל הדתות, שמנתקות, מפרידות, למעלה מכל המיסטיקות, למעלה מכל החוקים. למעלה מהכול. בשורש הכללי המשותף יש רק חוק אחד, כדי להשיג אותו, עלינו להיות מאוחדים מרצוננו, בצורה יפה. באותה מידה שבה נתאחד, נרגיש את השורש העליון המשותף שלנו ונתחיל להרגיש את העולם העליון. זה העתיד של העולם. והשאלה היא עוד כמה שלבים נצטרך לעבור כדי להבין את זאת.

בהצלחה לנו!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest