דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / אין על מי לסמוך, רק על המדע

אין על מי לסמוך, רק על המדע

אם נבדוק בספרי ההיסטוריה השונים של העמים והמדינות, אנחנו נראה עד כמה שהתיאורים שונים. נוכל להיווכח שכל האנושות עברה דרך אותה ההיסטוריה, על כל בעיותיה, מלחמותיה, אסונותיה והצלחותיה, ובכל זאת, כל עם מתאר אותה מתוך נקודת מבטו. כתוצאה מכך, חומרי הלימוד, שצריכים לשקף במשהו את האמת, סותרים זה את זה.

מדי פעם אני משוחח עם ראשי תנועות שונות מחו"ל. לכל אחד מהם ברור לחלוטין שהתנועה שלו צריכה להוביל אחריה את העולם כולו. אלה יכולות להיות תנועות דתיות או חילוניות, ארגונים שקשורים לאקולוגיה, לשמירה על זכויות בעלי החיים, ורבות אחרות.

אנחנו מביאים את המסר הקבלי בצורה שונה. איננו מוכיחים מי צודק יותר ומי צודק פחות, ואיננו מבררים דעות שונות. בנוסף לכך, אנחנו משתדלים לא לבוא מצד ההיסטוריה או מהכיוון הדתי. הרי בתחומים הללו כל אחד יכול לטעון שהוא צודק.

אנחנו קוראים רק להתנתק מכל מה שיש לנו, מהעבר ומההווה, ולהביט מתוך נקודת ההווה אל העתיד. בנקודה הזאת אנחנו רואים שהטבע מחייב אותנו להיות קשורים זה לזה, להיכנס לאיזון, להדדיות, להרמוניה, כגוף אחד, כמערכת אינטגרלית, גלובלית, כלל אנושית, שמרגישה את עצמה ממש כגוש אחד, ומתפקדת בהתאם.

הטבע מחייב ודוחף אותנו לכך. מחקרים רבים מוכיחים זאת, ואנחנו יכולים להסתמך עליהם. יותר מזה אין לנו על מה לסמוך. אנחנו יכולים לסמוך רק על המדע, כפי שנאמר: "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות". היום אנחנו זקוקים לעובדות בלבד, ובהתאם אליהן עלינו להתקדם.

והעובדות הן כאלה, שבין אם נרצה בכך ובין אם לא, אנחנו הופכים לחברה גלובלית, אינטגרלית, שמחוברת בתלות הדדית, בערבות הדדית. זאת בעצם המגמה של הטבע כולו, ומיום ליום אנחנו רואים כיצד היא מתגלה ביתר בירור.

ואז מתעוררת השאלה: מהו תפקידנו בתהליך הזה? האם אנחנו יכולים להמציא לעצמנו משהו מלאכותי, ללכת בעקבות גחמותיו של איזשהו פוליטיקאי, סוציולוג, מדען-מדינה וכדומה? הרי כבר היו בעולם הרבה מאוד רעיונות, והאנושות סבלה מהם קשות.

לכן אנחנו צריכים רק לחקור את הטבע ולנהוג על פי תוצאות המחקר שלנו. רק כך, ולא יותר מזה. אם נתקדם על בסיס חקירת הטבע, אז ללא ספק, מבין כל האפשרויות שעומדות לרשותנו, האנשים הקטנים על פני כדור הארץ הקטן, שמתחבא לו אי-שם בקצה הגלקסיה, שבעצמה "זרוקה" באיזושהי פינה נידחת בקצה היקום – זה לפחות מה שנמצא בוודאות בידיים שלנו.

אז בואו לא ניכנס לפלפולים וויכוחים. אנחנו כבר יודעים מהניסיון שכאשר אתה עומד על שלך ואני על שלי, זה מביא אותנו רק למלחמות ולהרס הדדי.

היום אנחנו זקוקים למכנה משותף, והוא יכול להתבסס רק על חוקי הטבע האיתנים, שעל פיהם נבנה חברה אינטגרלית, שפניה לא להרס, אלא לבנייה.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי
צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות
שבעה מיליארד בני בית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest