אין ניסים בקבלה!

אין ניסים בקבלה!שאלה: כיצד אתה מגיב על הידיעה שהתפרסמה באתר nrg בזו הלשון: "'ישמחו הנבונים ויגילו הדלים כי מצאתי להם מזור ותרופה', כותב זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, במבוא למחברת "סודות הקבלה המעשית", שליקט והעלה על הנייר בכתב ידו. המחברת, שהוסתרה עשרות שנים באחד החדרים בביתו של הרב כדורי בישיבת המקובלים "נחלת יצחק", נחשפת לראשונה לעיני הציבור, שנתיים לאחר מותו של הרב בגיל 106". אני חייבת לציין שאחד המגיבים על הכתבה מציין שהכול לקוח מ"ספר השמות" – האם אתה מכיר את הספר הזה? האם זה ספר של מקובל? האם לדעתך, הרב כדורי היה באמת רב מקובל בעל השגה? האם הרב"ש אי פעם דיבר עליו?

תשובה: יכולים להיות מקובלים שונים: אלה שעוסקים בעזרה לאנשים, ואלה שלומדים ממקורות קבליים אמיתיים במטרה להשיג בעצמם את העולם העליון, את הבורא, להידמות אליו.

לפי הגדרתו של בעל הסולם במאמרו "מהות חכמת הקבלה": "חכמה זו היא לא פחות ולא יותר אלא חוקים קבועים ומוחלטים המתחברים וקולעים למטרה אחת מאד נעלה, הנקובה בשם 'גילוי אלקותו יתברך לנבראיו בעולם הזה (בחיים האלה)'". לא מדובר בה על ניסים ורפואות כלשהם. זאת אומרת, אפשר להיות מקובל מבלי להתעסק ברפואות ובמעשי קסמים.

שאלה: לעיתים קרובות אני פוגש ישראלים המשתייכים לזרמים שונים ביהדות, שמפרשים או מבינים את כתבי הקודש במנותק מהשורשים הרוחניים שלהם. אתה בוודאי יודע שבעולם קיימת בעיה להבין את ספרי הקודש. האם חשבת להקדיש יותר תשומת לב לבעיה זו?

תשובה: רק בכך אני עוסק. כלומר בהסברה מהו העולם הזה ומהו העולם העליון, מהן חובותיו ומטרותיו של האדם בשני העולמות.

2 comments

  1. תפילתו של מקובל/הרבנית אשלג

    "הנסתרות לה' אלוקינו והנגלות לנו.."

    אנחנו צריכים לעשות חלק הנגלה, פירוש המעשים וחלק הנסתר – בחינת הכוונה – ה' צריך לתת. ע"י ריבוי מעשים יש ריבוי חסרונות – חסרון לכוונה להשפיע. וכאשר יתמלאו חסרונות לשיעור מסויים, אז, "הנסתרות לה' ", אז הוא נותן את הנסתר.

  2. תפילתו של מקובל/ הרבנית אשלג

    על חלומו של יעקב: הבטחת הקדוש ברוך הוא לתת טוב ועונג לנברא היא בתור חלום, בתוך העולם הזה שדומה לחלום. כל העולם הזה הוא כמו חלום שניתן על תנאי: לפי מה שפותרים אותו בפה ("פה" – מקום מסך בראש) כך מתקיימת הבטחת הבורא להטיב לנבראים. אם אדם פותר את החלום לטובה, אז נעשה מסוגל לקבל את מה שמובטח לו מהבורא. אם אדם לא יכין את הכלים, שבהם יכול להכנס אור ה', זאת אומרת שנתן פתרון רע לחלום, אזי אינה מתקיימת הבטחתו של הבורא. ותנאי הוא שהאדם צריך לקחת אמונה מעל הדעת בתור בסיס עבודתו: אמונת חכמים לשים לראש ודעתו לשים תחתיה(אבן – הבנה שיעקב שם מתחת לראשו). (מהמאמר).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest