דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין ברירה, אך יש בחירה

אין ברירה, אך יש בחירה

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "וגוי קדוש", שהוא השכר, בצורתו האחרון של "ולדבקה בו ית'", הכולל כל השכר, שאך אפשר להודיע עליו".

באנושות ישנו חלק שמקבל התעוררות רוחנית: הקבוצה ("בני ברוך"; BB). האנשים האלה חייבים לממש בתוכם את התיקון, לרכוש את כוח הערבות, ומתוך הכוח הזה, להתחיל להשפיע לכל השאר.

חוץ מזה, הם חייבים לקיים את החוק: "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים". במילים אחרות, מדובר על מצב של "חפץ חסד" (ח"ח): לכוהנים אין נחלה משלהם. הם, בדומה לבינה, מכוונים רק להשפעה. וגם אנחנו צריכים לרכוש תכונה כזאת. והתכונה "גוי קדוש", זה כבר הרצון לקבל, שאנחנו משתמשים בו ומעלים אותו לדרגת הקודש. כך הוא רוכש את הכוונה על מנת להשפיע ומגיע לדבקות.

החיבור הזה, הכוח הזה, המצב הזה, חייב לשרות בקבוצה. אין כאן שום ברירה, מדובר על חוקי הטבע. אם לא נרצה לקיים אותם בטוב, אז יחייבו אותנו ברע, על ידי ייסורים. אין כאן פשרות, יש כאן תוכנית שמתממשת עם נתון אחד בלבד של בחירה חופשית: אתה יכול לזרז את ההתפתחות שלך, לפני שהכוח המערכתי המיוחד יחייב אותך לזה. בכל שלב, הכוח המחייב הזה יורד אלינו ומתחיל לקדם אותנו קדימה. אך אנחנו יכולים לנוע מהר יותר ממנו, ואז נלך לעבר המטרה בדרך טובה ומהירה, ללא מכות.

לכן, יש לנו שתי אפשרויות להתקדם. אך אין ספק שנתקדם. הרי במצב הסופי תוכנית ההתפתחות כבר נמצאת במימוש שלם. יש שני שלבים למימוש הזה: "ממלכת כוהנים" ו"גוי קדוש". הם דורשים שנגיע להשפעה הדדית, "ואהבת לרעך כמוך", ובכך נגיע לדבקות בינינו לבין האור העליון, הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 26.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הסגולה
החוליה המקשרת
הכנה לקבלת האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest