דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לקלוט את חכמת הקבלה?

איך לקלוט את חכמת הקבלה?

שאלה: במדע הרגיל, האדם מגיע לכל דבר באופן הגיוני על ידי המוח. בחכמת הקבלה נאמר שעל האדם להשיג הכול באופן רגשי מבלי ליצור דמויות גשמיות. איך עלינו לקלוט ולתפוס את חכמת הקבלה בתחילת הלימוד? לזכור סכמות, הגדרות, מידע, כמו במדע רגיל וליצור סכמות הגיוניות בראש?

תשובתי: בסעיף 155 ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" נאמר שמקובלים כתבו את ספריהם כדי שבזמן קריאת הספרים הללו, התלמידים המתחילים יעוררו וימשכו על עצמם הארות מסוימות. הם אינם צריכים להבין דבר וגם אינם יכולים, מפני שהם עדיין לא מגלים כלום. אך על ידי המשכת הארה של האור העליון, הם מתחילים להשתנות בהדרגה. השינויים האלה בונים בהם אלמנטים של השגה שונים כמו תאים בחלת דבש, עשר שורות לגובה, עשר שורות לרוחב ועשר שורות לאורך, אך רק במרחב בעל N ממדים, ויש 620 חלות-דבש כאלה, בכל הרגשה.

זוהי מערכת רצינית ומעניינת מאוד של פסיכולוגיית נשמתו של האדם, של אלמנט ההשגה האמיתי שלו שנקרא ״נשמה״. האדם צועד לקראת השגת שורשו בכך שהוא מברר "מאיפה אני? מי אני? ומי ברא אותי?". בהמשך הוא מברר כיצד עליו לנהוג כדי ללמוד ולחקור את תוכנית הבריאה שבה הוא נכלל. לאן עליה להוביל אותו, האם הוא יכול לממשה בדרך טובה, להאיץ את התפתחותו, לשנות את הנקודה הסופית שלה וכולי, כלומר מתרחש כאן לימוד וחקר של העתיד. כאשר האדם מתחיל להבין את כל שרשרת שינויי הצורה המתרחשים עימו, הוא הופך להיות מקובל.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest