דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לפתח סבלנות?

איך לפתח סבלנות?

שאלה: איך אדם יכול לפתח את מידת הסבלנות ההכרחית?

תשובתי: רק על ידי חשיבות המטרה. בשביל מה נולדתי, בשביל מה אני קיים? בשביל מה אני חי, למה אני מת? האמנם משמעות החיים היא להרגיש בנוח בכל רגע של זמן?

בוודאי שלגוף הפיזי זה חשוב מאוד. כולנו יכולים להסכים עם זה, מפני שזה הטבע שלנו. אנחנו מפחדים מכאב, מפחדים מקשיים. כל אחד, במידה שונה, אבל זה כך. ואיננו יכולים לעשות דבר, מפני שהטבע שלנו הוא אגואיסטי.

אבל אם אני נמצא בקבוצה, והיא מדברת על גדלות הדרך, על חשיבות המטרה בחיים, ואם באופן כלשהו אני מרכין את ראשי ולא מרים את הראש בגאווה ביחס אליהם, אז אני מתרשם מחשיבות המטרה שלהם, מכניע את עצמי להשפעתם, אז מופיעים בי כוחות להתקדם.

פרט לכך, חשוב מאוד "לשרוף" את הגשרים מאחורי. כאשר מצאתי את המורה שלי, אני "שורף" כל מה שהיה קודם לכן. היה לי עסק מצליח, כל מה שאדם צריך בחיים האלה, אבל מיד נפרדתי מזה, בצורה שלא הייתה דרך חזרה, כבר לא יכולתי להחזיר כלום. עברתי לגור ליד המורה שלי הרב"ש ובזה סיימתי עם העבר. החלו חיים אחרים, יותר צנועים, יותר מוגבלים בכל, אבל ליד המורה. וכבר היה קשה מאוד לשנות אותם.

בהיותנו תחת השפעת הסביבה ומחשבות שליליות, עלינו לקשור את עצמנו כמה שיותר לדרך הנכונה, כפי שמלחים קושרים את עצמם לסיפון כדי שהסערה לא תשטוף אותם מעבר לסיפון הספינה.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest