דף הבית / כללי / איך למדוד את המדרגה הרוחנית שלי?

איך למדוד את המדרגה הרוחנית שלי?

thumbs_47_100_wp.gif

שאלה: איך האדם יכול לקבוע את מדרגתו הרוחנית אחרי המחסום,אם אסור לו לדבר עם אף אחד על כך? רק על ידי קריאת ספרי קודש? או בעזרת המורה שלו?
תשובה: בעל ההשגה מתחיל בעצמו לקבוע את המצבים שלו לפי הספרים ולפי ההרגשות שלו.

שאלה: רציתי לדעת כיצד, אם בכלל, אני יודע שאני לא סוטה מהדרך, ושאני הולך בדרך של אמת אפילו דרך בלבולים וריחוקים?
תשובה: לאחר ההתרחקויות באות ההתקרבויות ולהפך.

שאלה: היכן אני יכולה לשמוע שיעורים כדי למדוד את דרגתי הרוחנית?
תשובה: בינתיים אין לך מדרגה רוחנית. אחרי המחסום תוכל למדוד אותה בעצמך.

One comment

  1.         ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת יתרו/מאמר קא

                                      קא

             ואשא אתכם על כנפי נשרים ואביא אתכם אלי (יט, ד)

    רש"י: על כנפי נשרים – כנשר הנושא גוזליו על כנפיו וכו'. אומר, מוטב יכנס החץ בי ולא בבני.

    ענין החץ הוא מלשון חציצה, כמו שאמרו: "מנין למתפלל שלא יהיה דבר חוצץ בינו לבין הקיר, שנאמר" ויסב חזקיהו פניו אל הקיר". וכמו כן מלשון מחיצה. שענין חציצה, הוא פירוד שמפריד בין שני דברים. ובענין מחיצה, מבואר בריש מסכת בבא בתרא: "השותפין שרצו לעשות מחיצה בחצר, בונין הכתל באמצע". ומפורש שם, שמחיצה פירושו 'גודא', היינו כותל המפסיק. "ואימא מחיצה פלוגתא, כדכתיב, ותהי מחצת העדה".עכ"ל. משמע שמחיצה היינו שהוא בחינה שמחלקת את הדבר לשנים.

    וכן בתהלים: "חציך שנונים עמים תחתיך יפלו בלב אויבי המלך".

    ולהבין את כל הנ"ל: הנה ידוע, שהצמצום (ש)היה בכדי שתהיה השתוות הצורה. לכן נעשתה הסתרה, שנקרא השגחה בלתי גלויה, שעל ידי זה יצא בחינת הסתר פנים של הקב"ה, שבשביל זה יש עבודה בבחינת הבחירה, ויש עבודה גדולה לאדם שיאמין שקב"ה מנהיג את העולם בבחינת טוב ומיטיב. וזה נקרא, שיצא כותל המפסיק בינינו לבין אבינו שבשמים, כמו שכתוב: "הנה זה עומד אחר כתלנו".

    ובזמן שהאדם מתפלל, צריך שיראה "שלא יהיה דבר חוצץ". היינו, שצריך ליחד את עצמו עם הקב"ה בבחינת השתוות  הצורה, דהיינו שיהיה לשם שמים.

    מה שאין כן כשהאדם דואג לעצמו, הוא בבחינת פירוד. לכן כשבאות מחשבות של פירוד, זה נקרא 'חיצים' שהורגים את חיות הרוחניות באדם. וזה נקרא: "חציך" של הקב"ה הם "שנונים", שהורגים את חיות דקדושה. וכל החיצים שמקבלים הוא נובע רק מההסתרה שהקב"ה הסתיר את עצמו. נמצא שהנבראים מדברים לשון הרע על ההשגחה, ןמי גרם לזה – הקב"ה בעצמו.

    וזה פירוש: אומר, מוטב יכנס החץ בי. היינו לשון הרע שמדברים עליו. ואל יכנס בבני – כי על ידי ההסתר שעשה תהיה הזדמנות ומציאות שהם לא ישארו עם החיצים, היינו שלא יהיה בפירודא, שדוקא על ידי ההתגברות בזמן ההסתר הם יבואו להשתוות הצורה (אחרת ישארו בפירודא, המכונה מחיצה או הכותל המפסיק) ודוקא על ידי זה  – "ואביא אתכם אלי" .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest