דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להראות את היתרונות של השיטה האינטגרלית

איך להראות את היתרונות של השיטה האינטגרלית

שאלה: בעבודה עם קבוצת יזמים ובעלי עסקים, סיפרתי להם על השיטה האינטגרלית, ונתקלתי בכך, שלא מעניין אותם לא העתיד הבהיר ולא ההצלחות שלהם. הם לא רוצים לשמוע שום דבר, מפני שזו השקעה נפשית, אנרגטית…

תשובתי: ככל הנראה, הם רוצים לעבוד במינימום מאמצים: חילקת לכולם משימות בלי שישימו לב ואתה חופשי. לכן צריך תמיד לפנות לאגו שלהם: "אם אתם מפעילים נכון את הקולקטיב, אז אתם יכולים לנוח".

אם הם לא מעוניינים בהגדלת פריון העבודה והשכר, אז לבטח הם יהיו מעוניינים בהקטנת המאמצים שלהם וביותר זמן פנוי. האדם תמיד מחפש תועלת אישית.

את צריכה להראות להם את היתרונות של השיטה גם בכיוון אחד וגם בכיוון השני. מצד אחד, הגודל של פריון העבודה, צמצום הבעיות בקולקטיב וכולי. איך שלא תסובב את זה, זה בכל זאת חשוב להם. כי אם הכול מתנהל בצורה טובה, ובנוסף לזה יש גם רווחים, אז כל אחד מרגיש את עצמו בטוח יותר במקום שלו.

מצד שני, קטֵנים המאמצים האישיים של היזם/בעל העסק, נהיה לו יותר קל לנהל מפני שעכשיו הוא מוקף בעובדים גמישים שיש להם בקרה עצמית. כלומר בכל מקרה יש רווח מכל הצדדים. זהו הצעד הראשון.

הצעד השני הוא, שצוות ידידותי מסגל לעצמו הרבה מההוראות של המנהל, אפילו כאלה שהוא לא נותן וגם לא יודע איך לתת. בקולקטיב נעשה שינוי עצמי של הכְוונה לניצחון, להצלחה, להטבה. ובאופן כזה המנהל מתפטר מבעיות, הוא יותר חופשי ופחות מתוח.

חוץ מזה, את מסבירה להם שמבט אינטגרלי על העולם נותן לאדם פילוסופיית חיים אחרת. אתה מתחיל לראות כיצד באמת מסתובב העולם: אגואיסטים מסובבים אותו לכיוון אחד, והעולם מסתובב לכיוון אחר, לכיוון של ההתקרבות האינטגרלית שלו. והפער הזה יוצר את המשבר, שכל הזמן הולך ומעמיק ומתרחב.

כאשר האדם רואה את כל המערכת הזאת, הוא יותר מבין את העולם, פועל טוב יותר בהדדיות במשפחה, בחברה, בכל מקום. הוא פחות מתוח, הלחץ, הסוכר וכל המדדים הפיזיולוגיים מתאזנים אצלו בגוף. הוא הופך להיות רגוע, בטוח בעצמו, ידידותי, מסביר פנים, אנשים נמשכים אליו. הוא מתחיל להרגיש את העולם שבו הוא חי בצורה הרבה יותר בהירה מאשר קודם לכן.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה איש עסקים צריך כסף?
עתידו של העסק המודרני
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest