דף הבית / המשבר ופתרונו / איך להיות מאושר?

איך להיות מאושר?

דעה: ד. ליקן (Likken), אוניברסיטת מינסוטה: 50% מהאושר טבוע בנו מלידה ותלוי ב- DNA.

10% הם העבודה והמשפחה, ו-40% הן המחשבות.

ק. פרט (Pert), רוקח מאוניברסיטת הופקינס: במוח כבר ישנם כל המרכיבים הנחוצים עבור האושר: אנדורפינים (משככי כאב טבעיים שיותר חזקים מהתרופות), סרוטונין (מפחית את הדאגה), דופמין (אחראי על ההנאה), אוקסיטוצין (הורמון המפעיל את הרגשות האלה). צריכים רק להפעיל אותם.

ד. גילברט (Gilbert), פרופסור בהרווארד: האושר ישנו עכשיו ולא אחר כך! האנשים שמחכים לאושר שיבוא בצורת חופשה, כסף וכו', ברגע שמשיגים את זה, הם לא מרגישים מאושרים.

ב. ליפטון (Lipton), ביולוג: החלק המולד של האושר יכול להשתנות. סלקו את כל הרע, לא כל המחשבות הן אמיתיות.

מ. שימוף (Shimoff), מחבר הספר על האושר, "תלמדו לסלוח". אנו סבורים שהרשעות והשנאה שלנו יענישו את מי שפגע בנו. אך זה בעצם דומה לאדם ששותה את הרעל בעצמו ומחכה שהוא ישפיע על מישהו אחר.

ד. קצ'ופו (Cacioppo), פסיכולוג, אוניברסיטת שיקגו: מחשבות שליליות פועלות בצורה חזקה יותר. על כך מעידות לנו המדידות של הפעילות החשמלית במוח. אינסטינקט שכזה קיים עוד מתקופת האדם הקדמון כאשר האנשים חיו בסכנה. 95% מהמחשבות הן שליליות וחוזרות על עצמן מיום ליום. תכסו אותן על ידי חיוביות.

ד. רייטי (Reyti): התעמלות עוזרת להיות מאושרים. המוח סופג יותר חמצן ובגוף נוצרים חומרים כימיים (דופמין, סרוטונין וכו') שמעלים את מצב הרוח.

האנשים שמציבים בפניהם מטרות בחייהם, חיים זמן ממושך יותר ומאושרים יותר. להיות רופא או לבשל מרק – הן כולן מטרות.

חיים מפוארים (חיי פאר) זה לא בהכרח אומר להיות בעל נכסים רבים ושפע, אלא זה אומר דווקא לוותר עליהם.

חפשו את הצרכים שלכם, אל תלכו בעקבות הרגשות ההמוניים. השאיפה לא לפגר אחרי האחרים ולא לפספס, היא האויב העיקרי של האושר.

אנשים, שחוץ מהעבודה, יש להם עוד ערכים אחרים, כגון משפחה אוהבת, בית שפתוח לחברים ולקרובים, הם האנשים הרבה יותר מאושרים.

עוד לא המציאו שום דבר יותר בריא מטיול באוויר הצח.

אושר, הכוונה היא למידת ההכנעה, ליכולת להודות בטעויות, להעריך את האנשים ללא קשר למעמד שלהם. אנשים עשירים אינם יכולים להרשות זאת לעצמם.

התייחסותי: העצות האלו ידועות מזמן ואינן תקפות כבר. האמצעי היחיד להיות מאושר הוא להיות בחברה שבה מבינים אותך, חולקים את אותה המטרה המשותפת, תומכים אחד בשני בהשגת המטרה הזאת, יוצרים ביטחון בכל אחד מהחברים עד כדי כך שהאנשים מפסיקים לחשוב על עצמם.

 ידיעות קודמות בנושא:
אושר זה שוויון
מהו האושר?
לספור את האושר, לא את הכסף!

One comment

  1. בשנות התישעים היתה בערוץ 2 תוכנית טלוויזיה מאוד פופולרית "המעגל עם דן שילון" , אולי ניתן להשתמש בפורמט של התוכנית הזאת לסדנאות בטלויזיה שמפיצים לקהל הרחב. רק שפה זה יהיה מעגל רוחני.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest