דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך אתה מתאר לעצמך את הגיהינום?

איך אתה מתאר לעצמך את הגיהינום?

שאלה: מה זה גיהינום?

תשובתי: גיהינום תלוי בכך, איך שהאדם מגדיר אותו. ישנם כאלה שסבורים שגיהינום זה כאשר נעלם להם כל מה שהיה להם בעולם הזה, מצטערים על זה שהחיים עברו ללא שום תועלת.

ישנם כאלה שסבורים, שגיהינום זה לא כאן, בעולם הזה, מנקודת מבט של הרגשות: טובים או רעים, בכל מיני אבחנות, אלא מחכה לנו בעתיד, לאחר שהגוף מת. הם חושבים שלאחר שהגוף מת מחכה להם "גן עדן" או "גיהינום".

בחכמת הקבלה "גיהינום" נקרא המצב הכי לא רצוי. על ידי הלימוד והעבודה שלנו בקבוצה, אנחנו משתדלים להגיע למצב שמשנים את הערכים, כדי ש"גיהינום" ו"גן עדן" יקבלו אצלנו מהות אחרת בהשוואה לֵמה שמקובל ברחוב. אנשים רגילים חושבים, שעל ידי זה שהגוף מת, לאדם נפתח איזה פתח לגיהינום או לגן עדן.

אבל האם הבהמה המסכנה הזאת אשמה שהיא מתה, או בזה שהיא חיה? מדובר על חיים או מוות ברצון לקבל באותו מצב כאשר יש לנו בחירה חופשית.

האשליה הזאת שאני נמצא בגוף פיזי ומרגיש את העולם הזה, ניתנה בכוונה כדי שאני אדלג עליה ואראה את עצמי כחי וקיים רק ככלי רוחני ביחס לאור.

זה טוב ומועיל מאוד לצייר לעצמנו את הגיהינום ולראות אותו כל פעם בצורה שונה. גיהינום נקרא, שאני נמצא בשליטת הרצון לקבל, שלא נותן לי להשפיע. שיהיה לנו גיהינום כזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העונש הכי גדול
גן עדן של היום זה הגיהינום של מחר
מהו גיהינום?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest