דף הבית / חינוך, ילדים / איזור של טוב

איזור של טוב

שאלה: אם אנחנו ניצור מכון בינלאומי ללימוד אינטגרלי, עם מרכזים בכל מיני מדינות, האם זה לא יתנגש עם המכונים שכבר קיימים, למשל עם האקדמיה למדע?

תשובתי: לא. אני חושב שזו פשוט צריכה להיות מערכת חינוך מקבילה, מפני שאף אחד עדיין לא עסק בחינוך האנושות.

בעסק הזה, למעשה, אף אחד לא יכול להפריע לנו – אנחנו לא מפריעים לאף אחד ולא לוקחים מאף אחד שום דבר. בעיקרון, זה חלל ריק לחלוטין, מפני שאף אחד אף פעם לא רצה לעסוק בחינוך האנושות.

מה כבר אפשר לומר על אנשים מבוגרים, אם אנחנו אפילו לא מחנכים את הילדים, רק נותנים להם השכלה, אך לא חינוך. לכן, לא יכולה להיות כאן שום תחרות. הדבר הראשון שאותו צריך לעשות, זה לצאת לעולם הרחב ולהסביר על הצורך בחינוך.

לאחר מכן, הדבר השני הוא יצירת מרכז בינלאומי רציני, שיכול להפוך להיות דוגמה לכולם.

זה לא מרכז מדעי, מחקרי, חינוכי או השכלתי, אלא עיירה שלמה, איזור, שיחייה לפי חוקים חברתיים- כלכליים חדשים, בזה שמשתמש בכלכלה של צריכה חכמה, של שיתוף פעולה הדדי נכון בין בני האדם וכולי.

זה יהיה צעד מאוד רציני. מה גם, שהחוקר הגדול של השיטה האינטגרלית, בעל הסולם, כתב על הצורך ביצירת מקום כזה, שבו האנשים יחיו במסגרות של החברה החדשה שתהפוך להיות דוגמה לכולם, שבה ניתן יהיה לשכלל את השיטה ולהביאה לעולם.

מצד אחד, המקום הזה יהיה מושך עבור כולם. אבל מצד שני, הוא יהיה מאפשר לפתח עד הסוף את הגישה האינטגרלית גם עבור האנושות וגם עבור כל אדם בנפרד.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, תוכנית 32, 24.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הידע האינטגראלי דרוש לכולם
עיר לדוגמה
החלומות מתגשמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest