דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / אז עם מי ללמוד קבלה?

אז עם מי ללמוד קבלה?

thumbs_07_100_wp2.gif

שאלתו של רונן: האם אני כיהודי יכול ללמוד קבלה עם גויים? כתוב בזוהר הקדוש, שכל המלמד אות אחת מתורת ישראל לגויים, יראה את עצמו אחראי לחורבן העולם. גוי שרוצה ללמוד חייב גיור קודם כל. מה עלי לעשות?

תשובה: המילה "יהודי " מקורה במילה "יחוד". יחוד עם הבורא! כך גם המילה " עברי" מקורה במילה "עבר" – מי שעבר את המחסום! וישראל הוא מי שליבו מכוון ישר אל ה'. כל המילים האלו מבטאות את תכונותיו של הבורא – נתינה , אהבה, אלטרואיזם.

"גוי" פירושו עם. הכינוי "גוי" בתורה אינו לגנאי אלא הוא מציין מדרגה לא מתוקנת, מדרגה אגואיסטית .בתורה (בקבלה) גוי = אגואיזם, ואילו יהודי, ישראל או עברי = נתינה, אהבה.

לכן כל עוד לא נתחיל בתיקון נשמתנו כולנו גויים. בתחילת התיקון לפי מטרתנו (עוד לפני השגתה) אנחנו "ישראל", ישר- אל, אחרי שעברנו את המחסום – עברים, ורק בהשגת המטרה – יהודים, מיוחדים עם הבורא. הרי כולנו יוצאי בבל, כולנו אגואיסטים ועל כולנו להתקן ולחזור למוטב.

אם גוי (אגואיסט) לומד תורה (קבלה) בכוונה "למען עצמו", אז לימוד כזה יכול רק יגרום לו נזק בדרך התפתחותו הרוחנית. ללמוד צריך רק בכוונה להשיג רוחניות – תכונת השפעה. מי שלומד בכוונה כזאת – תלמד יחד אתו! כדאי לך גם לבחון את עצמך, האם לפי מטרתך אתה גוי? האם מותר לך ללמוד תורה עם עצמך?

תחילה תברר את רצונך להשתוות לבורא, להגיע ל"אהבת הזולת". אם זאת מטרתך – לימוד חוכמת הקבלה מתאים לך, משום שחוכמה זאת מיועדת לתיקון האדם. ואם מטרתך אחרת – למען עצמך – אז אתה גוי והתורה (קבלה) לא בשבילך.

כמו שכתוב "גוי לומד תורה חייב למות", משום שמי שלומד קבלה מושך לעצמו אור מקיף וממית את בחינת הגוי שבתוכו. כמו שכתוב שכל התורה כולה היא הכלל " ואהבת לרעך כמוך".

לסיכום: על כולם ללמוד קבלה! לא משנה מה הייתה הכוונה ההתחלתית. אם התחלת כגוי – תלמד, והודות ללימוד תשתנה, תמית את הגוי שבתוכך ותעבור מ"לא לשמה" ל"לשמה".

One comment

  1. תודה על הפוסט,האיר מאד את עיני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest