דף הבית / כללי / אז היו דינוזאורים או לא?

אז היו דינוזאורים או לא?

שאלה: האם מנקודת מבטה של חכמת הקבלה היו דינוזאורים או לא?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה היה כל מה שנדמה לאדם כקיים. הכול נמצא בתוך האדם ולא מחוצה לו. מחוץ לאדם אין כלום! כל העולם שלנו קיים רק בתוכי. כולנו חיים בתנאים מסוימים, בתוכם אנחנו תופסים את כל מה שכביכול מתרחש סביבנו. למעשה אנחנו תופסים הכול בתוכנו, למרות שנדמה לנו שזה מתרחש מחוצה לנו. אנחנו כביכול מקרינים את המתרחש בתוכנו החוצה. כך מסודרת התפיסה שלנו.

שאלה: מה זה נותן לאדם?

תשובתי: זה מוכיח שהתפיסה שלו היא יחסית. ואם הוא ישנה את הרצונות שלו מרצונות אגואיסטיים לאלטרואיסטיים, אז הוא יראה עולם חדש, מפני שאז הוא ייצא מעבר לגבולות האגו שלו וישיג את המציאות האמיתית. ובינתיים כך המציאות מצטיירת בתוך האגו שלו. ברגע שהוא יתעלה מעל לאגו, המציאות שלו תשתנה לחלוטין והוא יראה, עד כמה העולם הזה הוא מלאכותי, מדומה.

הערה: אבל תמיד אמרת, שבכל מקרה האדם ימשיך להרגיש מוצק, נוזל, גזים וכדומה.

תגובתי: כן, כל עוד הוא אדם, כל עוד האגו מחזיק אותו בחמשת החושים הגשמיים.  כל עוד הוא מרגיש שיש לו גוף ביולוגי, הוא מרגיש את המציאות המדומה הזאת.

שאלה: כלומר מוות, זה מצב שבו האדם מפסיק להרגיש את הגוף האגואיסטי שלו?

תשובתי: אם האגו מת, כלומר מצטמצם, אז נשארת רק מציאות אלטרואיסטית, שבה אין מוות. עם זאת, אתה נפרד רק מהעולם שלנו, אבל לא מהעולם העליון. זה כמו שרב"ש היה אומר, הדבר דומה לכך שבסוף יום עבודה אתה מוריד חולצה וזורק לכביסה, זהו, כל החיים הגשמיים הסתיימו.

הערה: כלומר, אתה מציע פטנט פשוט: לא להאמין בחיי העולם הבא, אלא במהלך 20-30 שנה להשיג כזה מצב ולהמשיך את החיים.

תשובתי: זה לא אני שמציע את זה, אלא חכמת הקבלה. לשם כך היא קיימת. כמו שנאמר בספר הזוהר: "עולמך תראה בחייך".

מתוך שיעור וירטואלי, 10.06.2018.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest