דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אז בואו נהיה חכמים יותר

אז בואו נהיה חכמים יותר

היה כלי אחד שלם מלא באור, ואחר כך הוא נשבר. מפני שהכלי (נשמה) רצה לקבל על מנת להשפיע בכל העוצמה שלו ולא הבדיל, לא הבחין שבתוכו יש כאלה רצונות שאינם מכוונים בלקבל על מנת להשפיע, שנשאר שם איזה רצון שלא היה מגולה אף פעם מתחילת הבריאה שנקרא "לב האבן".

ואז הכלי, הנשמה הזאת נשברה, ואותו האור שהיה מיועד להחזיק את הכלי הזה הסתלק והפך להיות "אור מקיף". ב"אור המקיף" יש שתי תכונות: האור שהסתלק שהיה בתוך הכלי והיה ממלא אותו, והאור שהסתלק שהיה מחזיק את הכלי, שמלכתחילה ברא אותו בעל מנת להשפיע.

שתי התכונות האלה נמצאות באור: אור התיקון ואור המילוי. אנחנו צריכים להבין, ששני האורות האלה פועלים רק לפי החיסרון שלנו אליהם. קודם כל צריך אור שמחבר. אם החיסרון אינו מכוון לחיבור, אז האור לא עובד, אנחנו לא מושכים אותו, לא מזמינים אותו.

אפשר למשוך את האור על ידי החיסרון שלנו התואם לפעולה שלו, כדי שנהיה מכוונים זה לזה: אני עליו והוא עליי. לכן התפילה צריכה להיות לחיבור, כי הכלי הוא שבור, והחיבור שלו זה הדבר היחיד שעושה האור לפי בקשתנו.

וללא הבקשה שלנו האור מבצע עוד אלף פעולות, שאותן הוא עושה בכל מקרה. לכן לפני שאנחנו קוראים בזוהר אנחנו צריכים לכוון את עצמנו בצורה נכונה – לבקש חיבור, אם אנחנו רוצים להשיג איזו שהיא תוצאה מהלימוד שלנו.

אדם יכול לשבת 20 ו- 30 שנה ליד הספר, כאילו שהוא נוכח בקבוצה, אבל אם הוא לא מפתח בצורה מלאכותית רצון לחיבור, על ידי כל מיני טקסטים, קליפים, שיחות וכולי, אז הוא נשאר ללא תפילה, כלומר ללא עזרה מלמעלה.

הוא בכל זאת נכלל בלימוד, אבל לימוד כזה נעשה בדרך ארוכה וקשה, במשך זמן מאוד ממושך ומעבר של מצבים לא נעימים. אז בואו נהיה יותר חכמים ונבין שיש לנו יכולת, אפשרות ותמיכה, נשמע לעצות המקובלים ונשקיע את המאמצים הדרושים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לעשות נחת רוח לבורא עם כל מילה של הזוהר
המלצה לקריאה בספר הזוהר
הסכם עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest