דף הבית / משבר עולמי / אז באיזה דרך אנחנו נלך?

אז באיזה דרך אנחנו נלך?

laitman_2011-01-29_5409_w.jpg

דעתו של ס.בטצ'יקוב, מנהל מכון המחקר המדעי הבינלאומי בבעיות ניהול, נשיא האיגוד הפיננסי-מסחרי של רוסיה: בעבודה של ז'.קנטן, "מוטציה 2000", מתברר שהמערב לא יוכל להתמודד עם המורכבות הגוברת שתהפוך לתוהו ובוהו: "הגיע הזמן של המערכות המורכבות, כשאנחנו כבר מתעקשים עם שינויי טבע העולם. אם לא נספיק להשיג מסקנות מהאבולוציה המתרחשת, אז הבלבול יתגבר על המורכבות וישתק את כוח הרצון שלנו".

הפילוסוף האמריקאי פ.דז'ורדז': "העולם המערבי מוביל את האנושות לתהום שממנה אין חזרה, ולכן חייבים למצוא דרך חלופית".

פילוסופים ופסיכולוגים מערביים – למרות מהפכת המודעות, ההומניזציה של השקפת העולם בין הנוער והאנשים הצעירים, אין תקווה לכך שהתרבות והמוסר של האנשים ישתקמו לרמה נדרשת לארגון עצמי. התרחשה "דחיסת הזמן", התגלה סוג חדש של האבולוציה של כל המערכות, שאליה אנשים אינם מסוגלים להסתגל בעצמם. התקנים התרבותיים וסוגי ההתנהגות משתנים דרך כאוס, הם במהפכה מתמדת. שינויים אלה הם בלתי צפויים, הם מתממשים בתהליכי שרשרת לא ליניארית.

ז'ק אטלי בספרו החדש, "היסטוריית העתיד בקצרה", מגיש את התחזית שלו: "הכסף יחסל את הכול כולל את המדינות שהוא הורס. השוק יבנה היפר-אימפריה פלנטרית שמייצרת עושר, התנכרות ועוני. הטבע ינוצל באכזריות, הכול יהיה פרטי, כולל המשטרה, הצבא והמערכת המשפטית. כולם יילחמו עבור נפט, מים, שטחים, דת. הדיקטטורות הצבאיות יעלו לשלטון. תפרוץ מלחמה הרסנית ביותר – היפר סכסוך, שיוכל להוביל את האנושות להשמדה. אבל פתאום, אחרי האפוקליפסה הזאת תקום היפר-דמוקרטיה – ממלכת אלוהים על פני ארץ".

התייחסותי: החלק הזה של התחזית נשמע כהתעללות בשכל הישר, אם לא תוכנית הבריאה, שהיא – להביא את כל הבריאה לרמת ההתפתחות הגבוהה ביותר, להשפעה ולאהבה הכללית, דווקא דרך המודעות לנחיצות ולערך האינסופי של המצב הזה מכל המצבים האפשריים האחרים. אולם השגת מטרת הבריאה אפשרית, לא דרך סבל ומלחמות אלא דרך המודעות לנחיצות ולגדלות שלה.

ידיעות קודמות בנושא:
להתחבר כדי לשרוד
עתיד האנושות – להיות או לא להיות?
משבר התרבות האירופאית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest