דף הבית / המשבר ופתרונו / אזורים מוכי פשיעה בפינלנד

אזורים מוכי פשיעה בפינלנד

הערה: משטרת פינלנד הגיעה למסקנה שאם המדינה לא תסגור את הגבול הרוסי, שדרכו כל הזמן חודרים מהגרים, אז אזורים רבים במדינה ייהפכו לאזורים מוכי פשע עם רמת פשיעה גבוהה.

אבל למרות שאוסטריה מתחילה לסגור את הגבולות, פינלנד עדיין לא לקחה החלטה כזו. פינלנד היא מדינה דמוקרטית שבה כולם חיים ברוגע, והיא נמצאת באחד המקומות הראשונים בעולם בהרגשת אושר, כלומר לאנשים טוב שם.

תגובתי: העניין הוא לא האם לסגור את הגבול או לא. האנושות צריכה ללמוד משהו מתקופת ההתפתחות ההיסטורית שעברה, בכל הרמות:  הכלכלית, הפוליטית, המדעית, התרבותית, המשפחתית וכולי. לכן לא יכול להיות כאן פתרון אחד, בני האדם צריכים לשנות את היחס שלהם כלפי העולם, כלפי החיים, כלפי עצמם, כלפי הסביבה, כלפי הכל. זה לא פשוט, אבל עד שהם לא יעשו את זה ויבינו שצריך בהכרח לשנות את הפרדיגמה המלאה הכללית, אין מה לעשות.

העולם צריך להפוך להיות אחד שלם דרך חינוך מחדש של כל האנושות, מפני שאף אחד לא צודק ולא אשם. האנושות כולה הגיעה למצב הנוכחי דרך כל צורות ההתפתחות שהיא עברה, הקפיטליזם, הסוציאליזם, הקומוניזם, וצורות נוספות. כולנו צריכים להתיישר ולהגיע למכנה משותף, ולשם כך דרוש לנו ניעור חזק מאוד וחינוך מחדש.

מכנה משותף זה מצב שבו אנחנו מרצוננו,  כתוצאה מחינוך נכון, נסכים להתקיים למען הנשמות ולא למען הגופים. אז נחיה על פני כדור הארץ הקטן שלנו כדי לספק לעצמנו רק את מה שהכרחי לקיומנו בכמות מתונה, טובה והגיונית, ואת כל יתר הזמן להקדיש להתפתחות אנושית רוחנית עליונה.

מדובר בעלייה למרחב חדש, למימד חדש, שמושג על ידי קשר וקירוב בין בני האדם. על זה מדברות הדתות וחכמת הקבלה, ולזה אנחנו חייבים להגיע. קשה אפילו לומר, עד כמה אנחנו רחוקים מזה היום, אבל תמיד מהפכה מתרחשת דווקא בקפיצה מהמצב ההפוך, ומתוכו המצב החדש מתחיל להתגלות, להיות מובן ולהתקבל. נקווה, שאפילו באזורים הצפוניים והקפואים של כדור הארץ יבינו שאין מוצא אחר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest