דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / אותיות כמודלים לניהול העולם שלנו

אותיות כמודלים לניהול העולם שלנו

שאלה: כיצד נוצרו אותיות האלף-בית?

תשובתי: מקור אותיות האלף-בית הוא ב"אדם הראשון", הוא היה הראשון שהפך להיות דומה ל"בורא". אדם היה הראשון שגילה את "העולם העליון" ואת התוצאות ממנו בעולם שלנו. כל הקיים בעולם הרוחני אלה שורשים, וכל הקיים בעולם שלנו אלה תוצאות ש"יורדות" מהעולם הרוחני. שני העולמות זהים לחלוטין, רק שהעולם העליון הוא עולם של כוחות ואילו העולם שלנו הוא עולם של חומר. כל הכוחות שפועלים על פני כדור הארץ (חשמליים, מגנטיים, פלזמה, גרעיניים ואחרים) גם הם נחשבים לעולם החומר. מתוך כך שאדם הראשון גילה את ה"שורשים" של העולם שלנו, כלומר את העולם העליון, הוא ראה כיצד יורדים מהם כוחות שמנהלים את העולם שלנו על פי חוקים מסוימים. אדם הבין את משמעות ההנהגה העליונה, את מימושה, ובהתאם לכך ניסח את החוקים הללו ותיאר את מבנה האותיות.

כל הקיים נובע מנקודה אחת שחורה, ה"רצון". מהנקודה הזו קיימת התפשטות מלמעלה למטה, כלומר מהעולם העליון לעולם שלנו מתפשט "אור חכמה", אור החיים, כוח החכמה ובו זמנית יכול להתפשט גם כוח אופקי, "אור חסדים". ניהול העולם מורכב משלושה אלמנטים, נקודה ושני קווים: קו אופקי וקו אנכי. למעשה הכול מנוהל על ידי שילוב בין שני הכוחות המנוגדים הללו, כמו שילוב בין פלוס למינוס. אדם הרגיש את הכוחות הללו בעולם הרוחני והחל ללמוד ולחקור אותם. מאחר והעולם העליון מורכב מחלקים הנקראים "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות" אדם החל לחקור באילו אופנים העולם העליון משפיע על העולם שלנו. הוא גילה שהעולם הרוחני מתחלק לשני חלקים החלק העליון נקרא "גלגלתא ועיניים" (תכונות משפיעות) וממנו מגיעה ההחלטה והחלק התחתון נקרא "אח"פ" (תכונות מקבלות) וממנו מגיעה ההנהגה.

על בסיס המחקרים שלו, אדם תיאר את מבנה האותיות. תשע האותיות הראשונות נמצאות בחלק האחורי של "בינה", תשע האותיות הבאות נמצאות ב"זעיר אנפין", וארבע אותיות האחרונות נמצאות ב"מלכות". סך הכול 22 אותיות, 22 מודלים סטנדרטיים של הנהגה. פרט לכך יש עוד חמש אותיות סופיות (מנצפ"ך), סך הכול 27 אותיות. האור העליון עובר דרך כל אות כמו דרך שבלונה ויורד למטה בצורה של אותה אות. האור שורה מעל האות כאור אחד פשוט, אמורפי, הומוגני, אור שאין בו שום דבר מיוחד. אבל במעבר האור דרך השבלונה של האות הוא פועל על העולם שלנו באופן מסוים, מאחר ושיתוף הפעולה ההדדי של הקווים האופקי (חסדים) והאנכי (חכמה) של כל אות הוא מאוד ייחודי.

באופן כללי, יש הרבה מאוד תכונות פנימיות אפשריות באותיות. כל אות היא כלי בפני עצמו, שמהווה חיבור של שני הכוחות, חסדים וחכמה, כאשר הווקטור שלהם כל הזמן משתנה. "אות" היא חותמת ספציפית שבה פועל הכוח העליון. הכוח העליון עובר דרך שבלונה ו"מפלס" את השפעתו בעולם שלנו באופן מסוים. מילה היא אוסף של אותיות, בדומה לפקודת מחשב.

שאלה: מדוע נאמר שהתורה כתובה במילה אחת?

תשובתי: מפני שהתורה אינה מחולקת למילים אלא כתובה כטקסט רציף. אין לחלק את הטקסט כיוון שמתחילת הבריאה זו פקודה אחת פשוטה מ"בראשית ברא א-לוהים…" ועד המילה האחרונה "ישראל".

מתוך שיעור בשפה הרוסית 17.7.2016

 

 

One comment

  1. מדהים ומרתק, כדאי לקרוא,

    הלואי ויגיע יום שנשיג כל זאת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest