דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אותות הקריאה של הבורא

אותות הקריאה של הבורא

שאלה: לעיתים קרובות שואלים אותי מה זה קבלה? ואני מנסה להסביר את מהותה ואת מטרתה. בתגובה אנשים מודים: "כן גם אני מרגיש את אותו הדבר. כן, אני מבין על מה אתה מדבר". אז מה זאת הנקודה שבלב? במה שונים אלו שיש להם נקודה שבלב מאנשים אחרים שגם כן מחפשׂים משהו ?

תשובתי: הנקודה שבלב היא חלק מהבורא. היא מתגלה בך, ואז אתה שומע "אות קריאה" הקורא לך אליו. אנחנו מזהים את הנקודה שבלב כשהיא מביאה את האדם אל חכמת הקבלה, אל אותו המקום, אל אותה הרשת שהגיעו ממנה כל הנקודות שלנו.

הקבלה, זה לא הספרים עצמם, אלא זו חכמה, תוכנית של המערכת הכללית. ספרי המקובלים מביאים עד אליך את הכוח של התוכנית הזאת, ובעזרתו אתה מפעיל את הדחף (האימפולס) הרוחני הראשון. למעשׂה לא יצאת לשום מקום מתוך "מערכת ההנהגה" הזאת. אתה תמיד היית בתוכה, מקושר עם האחרים, והגוף הכללי המשותף שלכם חי. זוהי מלכות דאין סוף, הקיימת באופן ריאלי אך אינך מרגיש שייכות אליה. במקום החלון הראשי שלה, אתה מרגיש את עצמך "בחלון" קטן אחר לגמרי. אתה נמצא באותו המקום, אך תופס עולם אחר, הנטול כל קשר הדדי כולל.

והנה קיימים שני "חלונות": האחד – טבעי, ליתר דיוק אמיתי, עמוק, והשני – וירטואלי. עכשיו את כל המסך שלי תופס העולם המדומה שלנו, ויחד עימו קיים גם מסך פנימי, שָם כולנו נמצאים במצב של אין סוף. ועליו מדברים המקובלים. אני משתוקק אליו בעזרת הנקודה שבלב, רוצה לעבור ממסך וירטואלי לאמיתי, למקום שאני מחובר עם כולם. והנה, אם הנקודה שבלב שלי באמת התעוררה, אני מוצא את עצמי בקבוצה. אני פותח ספרים שמספרים לי על המסך הפנימי הזה, ואני קורא אותם, מזמין משם אור שמתחיל לקדם אותי. אך אם לאדם אין שום עניין בספרי הקבלה, באיחוד בתוך הקבוצה, אם הוא אינו מרגיש את הנחיצות הפנימית הזאת, אז אין לו נקודה שבלב. הוא מדמיין לעצמו כל מיני דברים לא ברורים ומחפשׂ עוד רוחניות בהודו, בדתות ובאמונות, במדיטציות, בניו-אייג' ועוד.

בשונה מהאדם הזה, אדם עם נקודה שבלב כבר לא יכול לסטות מהדרך. הוא יכול לקחת "פסק זמן" בגלל כל מיני בעיות, אך להחליף את הנקודה שבלב שלו למשהו אחר – לעולם לא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 22.11.2010

One comment

  1. בס"ד
    עכשיו זה הזמן אחרי הכנס הגדול לכבוד כולנו ומיכ-אל הגדול כולנו משתוקקים ומתפללים להתחבר ביחד כגוף אחד לשיר לשמוח להתפעל מהעוצמה האדירה ומההשקעה ומהרצון אדיר המשותף של החברים בבני ברוך כולי תפילה לבורא עולם שנדבק בו שיפתח לנו שערי תשובה בתורה המופלאה שבה כל מילה ומילה רקומה וארוגה כמו תחרה יפיפיה ומפוארה בתוך כל אות וכל מילה נמצא התא הזוהר המופלא כך ניכנס כולנו ונתכנס ביחד לגן העדין של בורא הבריאה נצא לטיול בנופים מופלאים מחדשים ומרעננים נקפוץ כולנו יחד את הקפיצה מעבר להר ומעבר לגבעה אל השמש הזוהרת המאירה על כולנו ומזהירה את זוהרה עלינו ננשום אוויר פסגות אל 125 מדרגות נגיע לאינסוף שם נתאחד כולנו כאחד באור הגנוז לישרי אל בלבד אמן כן יהי רצון שלכם שולמית אילת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest