אור מיוחד של חג

מיכאל לייטמן

שאלה: אומרים שבזמן החגים בעולם שלנו מתגלה אור עליון מיוחד. מה הוא נותן לנו, אילו שינויים הוא מבצע בתוכנו?

תשובתי: אם נתאחד יחד בזמן החג, כאשר פועלת הארה רוחנית נוספת, אנחנו נוכל לנצל הארה זו להתקדמותנו. במיוחד היום, כאשר מאות אלפי בני אדם במערכת שלנו לומדים את חוכמת קבלה.

אז בואו נתאחד ונברר, שהרצונות שלנו הם אגואיסטיים, כלומר שבורים. הרגשה זו נקראת "ימי סליחות", כאשר אנחנו בודקים את עצמנו ורואים את הניגודיות וההופכיות שלנו למצב הרצוי – לתכונת ההשפעה.

אחר כך בואו נדרוש, שיתגלה לנו, עד כמה אנחנו מנוגדים לרוחניות, הרגשה זו נקראת "יום הדין" (ראש השנה). מגילוי זה תיוולד תפילה ותקיעה בשופר.

"שופרא" בארמית מסמל חשיבות – אנחנו מהללים ומשבחים את הרוחניות, את ההשפעה והאהבה, ביחס לגשמיות, לקבלה ולשנאה, ורוצים שהרוחניות תיהפך בתוכנו לדבר חשוב ונעלה, שתשלוט בנו.

אנחנו דורשים, שכוח האור, השורה עכשיו בעולמנו, ישפיע עלינו ובעזרתו נוכל להשיג "עשרת ימי תשובה" – כלומר האור ישפיע עלינו וייתן לנו להרגיש את הפכיותינו המלאה לתכונת ההשפעה, בעשר הספירות של הנשמה, – וכך נגיע ליום כיפור.

ביום כיפור אנו מרגישים עצמנו הפוכים לחלוטין מהרוחניות, רואים שתכונת ההשפעה – בינה, ותכונת הקבלה – מלכות, מנוגדות, ומבדילה ביניהן תהום אין סופית. ואז אנחנו מגבילים את עצמנו בהגבלות של יום הדין – שלא רוצים להשתמש ברצונות האגואיסטיים שלנו, המנוגדים לרוחניות.

כתוצאה מכך, מבשילה בתוכי הדרישה לתיקון: אני לא דורש שיהיה לי יותר טוב, אלא רוצה להתעלות לרמה אחרת של רצונות – רצונות להשפיע. ואז מגיע אלי אור עוד יותר חזק – אור של "סוכות ", אשר נותן לי "סכך" (כיסוי) על האגואיזם שלי.

וכאשר שבעה הכלים שבתוכי מתוקנים בשבעת ימי סוכות, הרצונות שלי מקבלים מילוי, ואז אני מגיע ליום השמיני, שנקרא "עצרת" – אני עוצר את האור – והאור מתגלה – וזה נקרא "שימחת תורה".

רשומות קודמות בנושא:
ראש השנה
חגים – איחוד הנשמות
קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה
רשומות נוספות במדורים: התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי

One comment

  1. שנה טובה, שנה של אור

    לכל חלקיקי אדם הראשון!

    שהשנה נתאחד כאיש אחד בלב אחד!

    Smile

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest