דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור בעטיפה של סוכרייה

אור בעטיפה של סוכרייה

שאלה: הבעיה בחינוך היא שיש פער בין הדורות, שבגללו ההורים אינם מבינים את ילדיהם. איך אפשר להתגבר על זה? איזו מערכת צריך לבנות לשם כך?

תשובתי: מערכת החינוך הנכונה תואמת בדיוק למערכת המדרגות הרוחניות בעולמות העליונים. כמו שגלגלתא כמתאם דרך פרצוף ע"ב הפנימי פונה לפרצוף ע"ב החיצון, כך גם אתה צריך להתלבש בילדים ככל שאתה מסוגל וככל שהם מסוגלים לקבל ממך, כדי להעביר את המסר הזה מהדור הקודם לדור שלהם.

כי בסופו של דבר הם מקבלים ממך כוח ללא לבוש. המתאם הוא זמני. אתה מדבר בטלפון והקול שלך הופך לתנודות בתדרים גבוהים, הוא נכנס דרך הכבל ועובר דרכו בקשר אלחוטי ומגיע לאוזן של אדם אחר, שם שוב מופרד הקול שלך (מודולציה) מהגל הנושא שתדירותו גבוהה. אין יותר צורך בגל הנושא הזה, הוא רק העביר על גבו את המרכיב המועיל.

אותו הדבר קורה בחינוך. מהגל הנושא בעל התדירות הגבוהה שמגיע ממך אליהם, הילדים יודעים איך להפיק את המידע המועיל שנמצא בקול שלך ולהשתמש בו כבר לצרכים שלהם.

ואנחנו מסתכלים עליהם ואיננו מבינים: "האם אני אמרתי את זה? האם כך הסברתי?". אל תתפלא, הכול הועבר באופן מדויק.

לכן, אם אתה רוצה שהילד ילך בעקבותיך, אז אין לך ברירה, אלא לכוון אותו לכיוון של השפעה. ואז יגיע האור, יתלבש בפעולה שלך וישפיע על הילד.

אבל אם אינך מראה לו דוגמא של השפעה, אז בדוגמא הזאת לא יהיה אור, זה לא ישפיע על הילד והוא יפנה לכל מיני כיוונים אחרים. המקסימום שאתה יכול לעשות במקרה כזה, זה להקנות לו הרגלים כלשהם בילדות.

אך אם מדובר על עיצוב האדם, אפשר לעשות את זה רק בתנאי שאתה מכוון לבורא ומשם מגיע אליך האור, בזכות הפעולות שלך שתואמות לבורא. והילד בולע את הדוגמא שלך יחד עם האור שנסתר שם. את הדוגמא הוא זורק, ואילו האור נשאר בתוכו! זה כמו שאתה מעביר לאחר כוס יין או סוכרייה בעטיפה, והוא לוקח את הסוכרייה וזורק את העטיפה. אבל כל זה רק בתנאי שהדוגמא שלך תהיה דוגמא של השפעה.

נאמר: "חנוך לנער על פי דרכו". אבל אתה הרי משפיע עליו בדרך של השפעה ולא על פי דרכו. הוא יקבל את זה מפני שבעיקרון אתה מעביר לו רק את האור, והוא כבר בעצמו מבצע את הפעולה שמתאימה לדרגה שלו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 01.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דרושה דוגמא ולא מילים
דרושה בדחיפות שיטת חינוך!
האדם שבאדם דורש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest