דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אוקיינוס מאחורי הדלת

אוקיינוס מאחורי הדלת

שאלה: למעשה, אנחנו צריכים רק לתקן את האגו שלנו שמתנגד לחיבור. אז בשביל מה אנחנו מפתחים שיטה שלמה של חינוך והשכלה אינטגרליים? על מה עוד צריך לדבר, חוץ מפירוד וחיבור?

תשובתי: באמת, לא קיים יותר שום דבר. אבל כאשר אתה מתחיל להיכנס לתוך זה פנימה, אז מתגלה, ששם נסתר כל המדע האלוקי, כל החכמה האלוקית. היא נמצאת גם ברצון לקבל וגם ברצון להשפיע.

בדואליות הזאת מסתכמות כל הפעולות שלנו. יש רק "פלוס" ו"מינוס", שני כוחות מנוגדים. אבל תראה מה הם מולידים כאשר הם פועלים בשיתוף פעולה זה מול זה. בעולם הזה יש את כל החכמה שלו, שכוללת פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, אסטרונומיה, רפואה, פסיכולוגיה וכולי. הכול בנוי על שיתוף פעולה בין שני כוחות מנוגדים, עולם שלם, כל היקום עם כל מכלול החוקים ואין סוף הפריטים שלו.

וברוחניות אנחנו מוסיפים לזה "מסך" ו"אור חוזר", תגובה מצד ה"מינוס", ה"חומר", הרוצה להידמות ל"פלוס", כלומר לאור. ואז נוצר משהו חדש לגמרי. זה כבר לא יחסים הדדיים בין "פלוס" ו"מינוס", אלא היחסים שלהם בתוכם זה כלפי זה. ה"מינוס" מתחיל להתייחס ל"פלוס" אחרת לגמרי, הוא מתעלה מעל עצמו, למעלה מדעתו ופועל בצורה הפוכה לטבע שלו, בדומה ל"פלוס". הנברא לומד מהבורא מה צריך לעשות ופועל בצורה כזאת.

כאן מתגלים כבר חוקים הרבה יותר מורכבים שאותם אנחנו לומדים. וזו למעשה חכמה אדירה ואין סופית. וזה כאילו נוצר משום דבר, משני ניגודים, פלוס ומינוס, שאחד מהם "בסך הכול" רוצה להידמות לשני. אז שיידמה. אבל כאשר אתה מנסה לפתוח את הדלת הזאת, אז אתה מגלה מאחוריה אוקיינוס חסר גבולות של אין סוף פרטים.

מתוך שיעור על מאמר "השלום" של בעל הסולם, 02.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה בתדר האור
אחדות והופכיות
בין פלוס ומינוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest