דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / אוניה קטנה בגלים הסוערים

אוניה קטנה בגלים הסוערים

שאלה: איך אפשר לתאר את המצב הבא בקבוצה, כדי להתקרב אליו?

תשובתי: המצב הבא, זה שלמות. תתאר אותו איך שאתה מסוגל. לכל אחד יש את התיאור שלו על המדרגה הרוחנית, איך הוא מדמיין אותה לעצמו.

יכול להיות שאתה חושב, שכאשר תשיג את המדרגה הרוחנית, אתה תשב כמו מלך על כיסא הכבוד ותזיז הצידה את כל המלאכים, והמלאכים ישרתו אותך: אחד יביא לך סיגריה, השני ידליק אותה, השלישי יביא לך כוס בירה, כולם מסדרים לך כריות שאתה יושב עליהן. אני מקווה שאתה לא מתאר לעצמך בצורה כזאת את העולם העליון?

חשוב מאוד שיהיה לך תיאור נכון עליו, בכך שאתה כל הזמן מחזיק בכוונה ברורה, כי ללא זה אתה כמו ספינת מפרשים בים הסוער שנזרקת בגלים הסוערים. אתה לא סתם מאבד את הכיוון, אלא נכנס למצב מסוכן.

צריך כל הזמן לראות לפניך את המטרה. כי אם אתה רואה אותה, אז כלפיה אתה מייד מזהה כל מיני הפרעות שמתקרבות, ואז יש לך זמן לתפוס אותן ולהכניע אותן תחתיך, בכך שמשתמש בהן לתמיכה שלך.

אבל אם אתה לא רואה את המטרה, אז אין לך כיוון שכלפיו אתה יכול לבדוק את ההפרעות. לכן אתה לא מבין שאלה הן הפרעות ושהן מושכות אותך: כל מיני רצונות, מחשבות, איזה שהן תמונות שבהן אתה נעלם. הן בולעות אותך במקום שאתה תבלע אותן.

חשוב מאוד לצייר לפנינו מטרה ברורה, לכן ההכנה היא כל כך חשובה. הכנה, זה לתאר לעצמי את המצב המתוקן שאותו אנחנו רוצים להשיג. רק זה ולא פחות, וללא שום ספקות! אחרת, טוב לי מותי מחיי, אם אני לא משיג את הרצוי!

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 30.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סולם אל העתיד
הכְוונה תמידית למטרה
טיל שמכוון את עצמו לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest