דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אומנות של מנצחים

אומנות של מנצחים

שלב ההכנה לגילוי העולם העליון, מסמל את השׂגת תכונת ההשפעה, כי האור נמצא מסביבנו וקבלתו תלויה רק בהשתוות והידמות הרצון שלנו אליו. ההכנה היא תהליך רב-גוני, הדורש גישה נכונה. בראש ובראשונה, צריך להבין שלהתכונן ניתן רק בקבוצה, הרי כל התיקונים מסתכמים באיחוד הנשמות לנשמה אחת כללית.

במאמר החרות של בעל הסולם נאמר, שאהבה כלפי הזולת זהו עיקרון כללי, הסכום של כל התיקונים. וכל היישׂום שלו יכול להיות רק ביחד. שנית, אנחנו מניחים שאנחנו מסוגלים לתקן את עצמנו בעצמנו. מגיעה הפרעה ונדמה לי, שעליי לעמוד נגדה בעזרת הכוחות שלי. אך למעשה, העבודה שלנו מסתכמת לא בלנצח את הרע, אלא בזה שעלינו להידבק בבורא. רק באמצעות זה אנחנו ננצח את הרע.

אינני בורח מהרע כמו מהפָרעה העצום, אלא מנצל את הפרעה הזה כאמצעי לדבקות בבורא. נאמר, שדווקא פרעה הוא שקירב את בני ישראל לבורא. פרעה עבורי הוא כזכות, אני זכיתי בכוח שלו שיעזור לי, שהודות לכוח הזה, מעליו, אני יכול להידבק בבורא. בלעדיו זה היה בלתי אפשרי.

אני פועל במערכת, בשׂדה כוחות, הם לא טובים ולא רעים, השאלה היא כיצד אני משתמש בהם, בזמן שנמצא ביניהם. הכול תלוי ביכולת שלי לנצלם להתקדמות שלי.

באופן כזה, אני אף פעם לא נלחם בעצמי. מלכתחילה אין ברשותי שום "נשק", פרט לכוח הבדיקה והבירור. כשאני משתמש בצורה הנכונה בכוחות שלי רק לצורך הבירור, אני מגלה בצורה הנכונה את המצב, ומשתמש בכוח הבורא, כך אני יכול לזכות בניצחון.

כל המצבים נובעים מהבורא כדי "לאמן" אותנו, כמו במשׂחק. כשמשׂחקים בו עליי לחפשׂ אמצעים, המביאים אותי בצורה אופטימאלית לצעד הבא לעבר הדבקות והאיחוד, לקראת האהבה לזולת. במקרה כזה, אני רואה שכל הכוחות מיועדים לשרת אותי בזה. אין טעויות ומעשי זדון, רק זכויות, רק טוב. אני מצדיק את הכול ומרגיש, שהכול בא אליי לעזרה. כזה יחס עלינו להחזיק באופן קבוע ואז הדרך נפרשׂת לפניי כשטיח אדום.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מכינים את עצמנו ליחס הנכון
להצדיק את הבורא על פי העובדות
השנים שלי הן העושר שלי

One comment

  1. שטיח של אהבה!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest