דף הבית / משבר עולמי / אומה של וידיוטים

אומה של וידיוטים

דעתו של ג'פרי סאקס, פרופסור לכלכלה, מנהל מכון כדור הארץ באוניברסיטת קולומביה ויועץ מיוחד למזכ"ל האו"ם על מטרות ההתפתחות של המילניום: "היובל האחרון היה עידן התקשורת האלקטרונית. הטלוויזיה שינתה את החברה בכל פינה בעולם. ועכשיו מצטרף לטלוויזיה ים של מכשירים חדשים: נגני DVD, מחשבים, משחקי מחשב, טלפונים חכמים וכן הלאה. אך להתפשטותם של אמצעי התקשורת הללו יש אינספור השלכות מזיקות:

– האמריקאים צופים בטלוויזיה יותר מחמש שעות ביום, בנוסף למכשירי הווידיאו האחרים.

– הזמן שהוקדש בעבר לבילוי חברתי משותף, מבוזבז עכשיו מול מרקע הטלוויזיה ומקטין את הרגשת השייכות לחברה, האמון ההדדי והגיבוש החברתי.

– צפייה ארוכה מדי בטלוויזיה פוגעת בבריאות הפיזית והנפשית של האדם.

– האמריקאים הם האומה השמנה ביותר בעולם: עד 75% מאוכלוסיית ארה"ב סובלת מהשמנת יתר.

– הטלוויזיה וכלי התקשורת הנלווים אליה הם המפיצים העיקריים של התעמולה הפוליטית והתאגידית בחברה.

– הטלוויזיה האמריקאית נמצאת בידיים פרטיות, שמרוויחות משטיפת המוח של הפרסומות, שגורמות לדחפים לא-מודעים שקשורים בעיקר לאוכל, מין ומעמד חברתי, ומובילים לרכישת מוצרים חסרי ערך אמיתי לצרכנים ולחברה.

– גם הפוליטיקאים האמריקאים הפכו למותגים שמוצעים "למכירה" בתוך עטיפה ססגונית.

– באמריקה, כל הדרכים לשלטון עוברות דרך הטלוויזיה, והגישה אליה עולה כסף רב. הדבר מוסר את הפוליטיקה האמריקאית לידיהם של העשירים.

– האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים פרסמה אזהרה על כך שצפייתם של ילדים קטנים בטלוויזיה מסוכנת להתפתחות המוח".

התייחסותי: נוכל לשנות את הטלוויזיה ממסחרית-אגואיסטית לחברתית-מועילה, רק אם נכיר בנחיצותה של ההשפעה החברתית החיובית על כל אחד מאיתנו, שתמשוך אותנו לחיבור, ותעודד אותנו להיות דומים לקשר ההדדי הגלובלי שמתפתח בינינו.

בצורה כזאת, הטלוויזיה תהווה מקור ללימוד ולחינוך האינטגרלי, ותסייע לנו לבנות את החברה החדשה, שתהיה דומה לטבע המאוחד. כתוצאה מכך, המשבר יתחלף בשגשוג.

ידיעות קודמות בנושא:
עשר השיטות לעשות מניפולציה על אנשים
התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך
לפנות ישירות לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest