דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אולמרט בכלא מעשיהו 

אולמרט בכלא מעשיהו 

הערה: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נכנס לכלא מעשיהו לתקופת מאסר של 19 חודשים, שנגזר עליו בפרשות הולילנד ושיבוש ההליכים. אולמרט יוחזק באגף עבור מורשעים בכירים, ששופץ לאחרונה בעלות של ארבעה מיליון שקלים.

תשובתי: זה עולה למדינה יותר מהסכום עליו הוא נתבע, ובשביל מה צריך את זה? אני הייתי מפסיק את הקרקס הזה. כאזרח אני לא מעוניין לשלם על זה שמחזיקים אותו בכלא בתנאי נוחות ושומרים עליו במיוחד כאדם שיודע סודות מדינה. זה עולה כל כך הרבה למשלמי המיסים, ומה הטעם בזה? חבל על הכסף של העם.

שאלה: איך לדעתך היה צריך להחזיק אותו, בכלא רגיל באותם תנאים יחד עם כולם?

תשובתי: היו צריכים לתת לו מאסר בית, שלא ייצא מביתו.

שאלה: האם אתה חושב שקבלת שוחד על ידי אנשים שמנהלים את המדינה תימשך?

תשובתי: תופעת השוחד תימשך כל הזמן, בכל מקום ובכל הרמות. אני מעריך שהמצב רק ילך ויחמיר. כאשר הגעתי לישראל מרוסיה לפני למעלה מ-40 שנה, המושג של לקיחת שוחד לא עלה בדעתם של האנשים כאן, בעוד שברוסיה זה היה דבר שבשגרה. וזה מה שקרה במשך 40 השנים שעברו. זה מצביע על כך שאנחנו מתקרבים בצעדי ענק לגילוי של המהות האמיתית שלנו, האגו המוחלט.

שאלה : איזו התקוממות צריכה להיות נגד זה בקרב האנושות והישראלים בפרט?

תשובתי : גם האנושות וגם הישראלים נמצאים באותו המצב, וכולם מסכימים עם התופעה. כלום לא יכול לעזור כאן פרט להנהגת שיטה של חינוך והשכלה אינטגרלית לכולם. משרד החינוך עוסק כיום רק בלימוד המקצועות הכלליים, אבל לא בחינוך האדם, ולכן הילדים גדלים עם כזאת גישה וייחס לעצמם, למדינה ולעולם. אלא שבמקביל מתרחש משבר טבעי כתוצאה מהאגו המתגבר, אם אנחנו לא מרסנים אותו, ורק הפצת האידיאולוגיה ושיטת החינוך של חכמת הקבלה תוכל להשפיע על בני האדם והם יבינו, שהם חייבים לעשות משהו עם עצמם ועם העולם.

הפרדיגמה הקפיטליסטית הליברלית מגיעה לסיומה, היא כבר מזמן נעלמה ברוסיה, ועכשיו גם במערב. בינתיים אין לה שום חלופה, ולכן כולם נמצאים בחוסר הבנה, מה לעשות הלאה? מתקרב עידן של טכנולוגיה חדשה, ואילו האנושות עצמה והמבנה החברתי שלה לא מוכנים לזה לחלוטין, וכל זה יכול להוביל לסערות עולמיות. האנושות הגיעה למצב, שבו רק חכמת הקבלה יכולה ללמד אותנו מה שעלינו לעשות, אחרת פשוט נטבע בעולם הזה, כמו בים סוער. רק חינוך של האדם החדש יביא אותנו לחברה חדשה. ועד אז כל המנהיגים ימשיכו לקחת שוחד, כי הם לא מסוגלים לחשוב בצורה אחרת.

שאלה : הם גם ישגשגו וגם יישבו בכלא?

תשובתי : בוודאי, האם חברי כנסת אחרים מסתכלים על מעשים כאלה כעל דבר מזעזע ונורא? לא. לכן מחר זה יחזור על עצמו. כפי שכתב מרק טווין על טום סוייר שהיה עדיין ילד, שכל תושבי העיירה היו בטוחים שהוא יהיה נשיא גדול, אם עד אז לא יתלו אותו. כך הכל מתפתח.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.2.2016

olivier fitoussi/flash90

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest