דף הבית / יחסים / אהבה על פני כל הבעיות

אהבה על פני כל הבעיות

שאלה: האם יש משהו מועיל ב"אוצר" של חכמת הקבלה עבור זוגות צעירים, אשר בגלל הגידול של האגו נתקלים בבעיות של קיום מערכות יחסים?

תשובתי: בואו נתאים את חכמת הקבלה לעולם שלנו ונשתמש בה! הרי מתרחשת בו תחרות של האגו, החל מילדות ועד לבגרות. כל חיינו הם כ"גיהנום", מאבק מתמשך, שאיננו מרוויחים ממנו דבר, רק האגו שלנו שמח לאיד, כאשר אנחנו מתענגים בעליונות שלנו אחד על השני. אנחנו חייבים להשתמש בחכמה בחיים הגשמיים שניתנו לנו ולהשתדל לאזן אותם, לשנותם. אנחנו מולידים, מגדלים ומחנכים ילדים לא כדי לשעשע את האגו העצמי, אלא כדי להפוך אותם לבני אדם שיוכלו ליהנות בשלווה מהחיים, ולא להתגונן כל הזמן. חכמת הקבלה מסבירה כיצד לעשות זאת.

לשם כך, עלינו להשתמש במערכת קשר בין בני אדם, שבה מעל לכל הדחיות והסתירות האגואיסטיות שלנו, נוכל לבנות גשרונים של קשר הדדי, עד לאהבה ממש. אנחנו יכולים לעשות זאת, להיות אגואיסטים, כפי שהטבע יצר אותנו, ואילו מעל לטבע הזה, נוכל לבנות קשרים אלטרואיסטיים הדדיים. וזה תלוי רק בחינוך! אם נחנך כזה דור, אז הוא יהיה מאושר והכי חזק.

נדמה לנו, שאלטרואיזם יכול להחליש אותנו ובסופו של דבר כולם יוכלו "לאכול" אותנו, להשמיד, לבלוע, אבל לא, זה בדיוק להיפך. אהבה, זה הרגש החזק ביותר בעולם, והוא מעניק לעם שמממש אותו, כוח פנימי עצום. ארה"ב יכולה לשמש כדוגמה, לאופן שבו צמיחה של אגו והעמדה עצמית נגד אחרים מחלישה ומכניסה למשבר. ואם לאירופה הייתה את שיטת האיחוד שלנו, אז היום היא הייתה חזקה ומתקדמת יותר מכל השאר. השאיפה לאיחוד, למשיכה הדדית טמונה בטבע, וחובה עלינו לנצל את הכוח הזה, הוא יוצר עוד ועוד צורות חדשות של חומר ושל כל מה שקיים, ואילו הפירוד רק הורס והורג. לכן חכמת הקבלה הכרחית לנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 2.10.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest